اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

برنامه ناسا برای بررسی مهم‌ترین سیارک هستی

ناسا تصمیم دارد فضاپیمایی را به سوی سیارک 16 Psyche ارسال کند تا پژوهش‌هایی را پیرامون این سیارک که معدن عظیم فلزات است، انجام دهد.

برنامه ناسا برای بررسی مهم‌ترین سیارک هستی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ناسا تصمیم دارد فضاپیمایی را به سوی سیارک ۱۶ Psyche بفرستد تا پژوهش‌هایی را پیرامون آن انجام دهد.

پیش بینی می‌شود این فضاپیما در ژوئیه سال ۲۰۲۲ به سمت سیارک هدف خود حرکت کند؛ برای این مأموریت ناسا قرار است از اسپیس‌ایکس کمک بگیرد و بواسطه موشک فالکون هوی  به این سیارک نزدیک شود.

سیارک ۱۶ Psyche کاملا از آهن و نیکل تشکیل شده است و از این نظر می‌توان آن را معدنی عظیم از ارزشمندترین فلزات مورد نیاز بر روی زمین توصیف کرد.

یافته‌های این مأموریت می‌تواند بر اطلاعات موجود در شکل گیری منظومه شمسی تأثیر بگذارد و دریچه‌ای از داده‌های چگونگی ایجاد سیارات را در اختیار بگذارد.

ناسا می‌گوید پرتاب فضاپیما برای بررسی Psyche تقریباً ۱۱۷ میلیون دلار هزینه خواهد داشت؛ اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این مأموریت در ژوئیه سال ۲۰۲۲ از Launch Complex ۳۹A در ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورل فلوریدا آغاز خواهد شد.

سیارک پسوخه ۱۶ شانزدهمین سیارک کشف شده‌ است که در ۱۷ مارس ۱۸۵۲ و در ناپل کشف شد؛ این سیارک بدلیل داشتن مقادیر هنگفتی آهن و نیکل مورد توجه ناسا قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول