اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کاهش ۵۵ درصدی فیشینگ با اجرای رمز دوم

رئیس پلیس فتا ناجا از کاهش ۵۵ درصدی جرایم حوزه فیشینگ با اجرای سرویس رمزدوم پویا خبر داد.

کاهش ۵۵ درصدی فیشینگ با اجرای رمز دوم

به گزارش خبرگزاری فارس،  سردار وحید مجید در تشریح خبر فوق اظهار داشت: حدود 80 درصد از پرونده های سایبری کشور مربوط به جرایم اقتصادی و مالی بوده، که جرم برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب با شگرد فیشینگ با بیش از 65 درصد بیشترین میزان جرایم را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش قابل توجه صفحات فیشینگ و همچنین روند رو به رشد جرایم این حوزه طی چند سال اخیر، در راستای پیشگیری وضعی جرایم، راه اندازی سرویس رمز دوم پویا (OTP) در خریدهای اینترنتی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا ناجا تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و انجام اقدامات زیرساختی در حوزه استانداردسازی خدمات غیرحضوری بانکی و پیاده سازی اصلاحات لازم در درگاه ها و بسترهای پرداخت الکترونیکی، طی برنامه ریزی های انجام شده از 21 بهمن سال جاری طرح مذکور به صورت کامل به اجرا در آمد و استفاده از رمز دوم پویا در تراکنش های غیرحضوری بالای یک میلیون ریال الزامی شد.

این مقام مسؤول ضمن تشکر از رئیس و مسوولان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اجرای این پروژه کلان ملی افزود: با اجرای این طرح و برابر بررسی های به عمل آمده از پرونده های تشکیل شده طی 15 روز اخیر، نرخ تشکیل پرونده های این حوزه تا 55 درصد کاهش پیدا کرده است.

سردار مجید اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که در فرآیند قبلی یعنی استفاده از رمزهای ایستا وجود داشت انتقال وجوه سرقتی بین حساب های مختلف بدون اطلاع مالکان این حساب ها و در نتیجه مسدود شدن حساب شهروندان در نقاط مختلف کشور بود که با اجرای طرح مذکور، این مشکل نیز به صورت کامل رفع شد و به صفر رسیده است.

رئیس پلیس فتا ناجا ابراز امیدواری کرد: با استمرار همکاری ها با مجموعه بانک مرکزی و بهبود فرآیندها و انجام اصلاحات تکمیلی در این سرویس همانند تایید دو مرحله ای پرداخت و درج مبلغ تراکنش و درگاه مربوطه در پیامک های ارسالی حاوی رمز پویا، ان شاء الله شاهد ارتقای هر چه بیشتر امنیت کاربران و استفاده ایمن تر از سرویس های بانکداری الکترونیک خواهیم بود.

سردار مجید به هموطنان توصیه کرد: با توجه به اینکه به زودی مبلغ تراکنش نیز در رمزهای پویای دریافتی از طریق پیامک درج خواهد شد بنابراین استفاده از بستر پیامک برای گرفتن رمز دوم پویا با توجه به آگاه شدن مشتری از مبلغ برداشت شده می تواند امنیت بیشتری را به همراه داشته باشد.

رئیس پلیس سایبری کشور از هم میهنان عزیز خواست در صورت نیاز به گرفتن مشاوره و راهنمایی پیرامون موضوعات سایبری و یا اعلام موارد مجرمانه به سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول