اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بیانیه سفارت ایران در تفلیس درباره شیوع کرونا در کشور

سفارت ایران در تفلیس اعلام کرد: کشورهایی که با پنهانکاری، خود را از آلودگی ویروس کرونا مصون نشان داده و یا انگشت اتهام را متوجه یک کشور می‌کنند، نمی‌توانند به روند مبارزه با این ویروس کمک کنند.

بیانیه سفارت ایران در تفلیس درباره شیوع کرونا در کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی انتشار ویروس کرونا در بسیاری از کشورهای جهان و شیوع آن در ایران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در گرجستان بیانیه‌ای را به منظور آگاه سازی افکار عمومی گرجستان به شرح زیر صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: از زمان انتشار اخبار شیوع ویروس کرونا در برخی از شهرهای ایران اقدامات موثر و تمهیدات ویژه‌ای هماهنگ با دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی برای مقابله و کنترل ویروس کرونا در کشور به کار گرفته شده است، بلافاصله ستاد ملی پیشگیری و مقابله با  بیماری کرونا در کشور تشکیل و رئیس جمهور به وزیر بهداشت ماموریت داد تمامی راهکارها به منظور جلوگیری از شیوع و ریشه‌کنی هر چه سریعتر این بیماری در دستور کار قرار گیرد.

این بیانیه به اقدامات در دستورکار وزارت بهداشت بر اساس دستور رئیس جمهور از جمله تامین هرگونه بودجه برای مقابله با ویروس کرونا، برگزاری دوره آموزشی و توانمندسازی دانش آموزان و کارکنان دولت و مردم، ابلاغ دستورالعمل مقابله با کرونا در مدارس، تدابیر لازم برای تولید و تامین تمامی تجهیزات و وسایل درمانی و بهداشتی (انواع ماسک و ضد عفونی کننده‌ها و کیت‌های تشخیص ویروس)، کاهش ترددها و ساعات کار، ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها، وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌های مترو، لغو کنسرت‌ها و مسابقات ورزشی، تعطیلی سینماها  و اجتماعات و مراکز تجمع، مقابله با گران‌فروشی و احتکار لوازم مربوط به پیشگیری از انتشار ویروس و روان سازی دسترسی عمومی مردم به آنها اشاره کرده است.

در بیانیه سفارت ایران در تفلیس با اشاره به اظهارات «هملمن» نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران  مبنی بر اینکه «ایران تنها کشور درگیر این چالش نیست و به زودی کشورهای بیشتری با این چالش مواجه خواهند شد، آمده است: کشورهایی که تلاش می‌کنند با پنهانکاری خود را  از آلودگی ویروس مصون نشان بدهند و یا انگشت اتهام را با ماشین رسانه‌ای و تبلیغات سنگین متوجه یک کشور می‌کنند، نمی‌توانند به روند مبارزه با  ویروس برای نجات کشور خود و ریشه کنی این تهدید بهداشتی جهانی کمک کنند. 

به گزارش فارس، این بیانیه می‌افزاید: به اذعان سازمان بهداشت جهانی، سیستم بهداشتی ایران نه تنها در سطح منطقه بلکه در سطح بین‌المللی بسیار توانمند و کارآمد است. دولت ایران با حداکثر اهتمام به  همکاری با سازمان جهانی بهداشت برای مقابله با کرونا ادامه می‌دهد و توانمندی‌های نظام بهداشتی و درمانی کشور به طور گسترده برای مقابله با کرونا وارد میدان شده است. 

سفارت ایران در این بیانیه خاطرنشان کرده است: جمهوری اسلامی ایران از کلیه کشورها و نهادهای بین‌المللی که به این کشور برای مقابله با ویروس کرونا کمک کرده‌اند، تشکر می‌کند و تنها همکاری و مبادرت به اقدامات مشترک  جامعه بین‌الملل را عامل پیروزی بر کنترل، مهار و ریشه کنی ویروس کرونا می‌داند.  

در پایان این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن آرزوی سلامتی و سربلندی مردم شریف گرجستان آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و همیاری با دولت  گرجستان در راستای مبارزه با ویروس کرونا اعلام می‌کند.

به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس روز گذشته نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بر اساس اعلام شفاهی وزارت خارجه گرجستان به این سفارتخانه بنا به تصمیم دولت این کشور که به دنبال اعلام مشاهده اولین مورد بیماری کرونا و افزایش نگرانی در انتشار و انتقال این ویروس در کشور گرجستان پدید آمده است، تا اطلاع ثانوی از ورود کلیه اتباع، خودروها و کامیون‌های ایرانی به گرجستان ممانعت به عمل خواهد آمد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول