اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

مشخصات فنی ماهواره پیام 2 تأیید شد/ ابلاغ ساخت از هفته آینده

عضو حقیقی شورای عالی فضایی گفت: مشخصات فنی ماهواره‌ پیام 2 که از نوع سنجشی است، ازسوی سازمان فضایی ایران تأیید شده و هفته آینده مراحل ابلاغ ساخت آن انجام می‌شود.

مشخصات فنی ماهواره پیام 2 تأیید شد/ ابلاغ ساخت از هفته آینده

 سید مصطفی صفوی عضو حقیقی شورای عالی فضایی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با بیان اینکه مشخصات فنی ماهواره پیام ۲ تأیید شده است،گفت: مشخصات فنی ماهواره‌  پیام ۲ از نوع سنجشی و با دقت یک متر از سوی  سازمان فضایی ایران تأیید شده است و هفته آینده ابلاغ ساخت ماهواره انجام می شود. این ماهواره  از سوی محققان و دانشمندان  دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته خواهد شد.

* دانشمندان و فارغ التحصیلان مقاطع ارشد و دکتری ماهواره را می سازند

وی افزود: ساخت این ماهواره‌ توسط ۹۱ دانشمند دانشگاه صنعتی امیرکبیر در فاز اول با کادر تخصصی ۱۱ نفر از اعضای هیأت علمی و ۸۰ انشجوی مقاطع ارشد و دکتری انجام می شود.

* ماهواره سنجشی به عنوان چالش بزرگ تحقیقاتی محسوب می شود

عضو حقیقی شورای عالی فضایی فاز اول این پروژه را اجرای طراحی‌ مفهومی و چهار حوزه توسعه تکنولوژی و فناوری ماهواره دانست و اضافه کرد: ماموریت اصلی ماهواره سنجشی تصویربرداری بوده و مدار آن از ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتر است درواقع باید به این نکته اشاره کنم که «پیام» ماهواره قبلی این دانشگاه با درجه قدرت تفکیک ۴۰ متر بود اما اکنون ماهواره سنجشی با درجه قدرت تفکیک یک متر خواهد بود که به عنوان چالش بزرگ تحقیقاتی محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول