اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش اتحادیه پارلمان‌های عربی به قصد تل‌آویو برای ساخت هزاران شهرک جدید در قدس

اتحادیه پارلمان‌های عربی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی با ساخت هزاران شهرک جدید در شرق قدس دنبال جدا کردن این شهر از محیط فلسطینی آن و قطع ارتباط میان شمال و جنوب کرانه باختری است.

واکنش اتحادیه پارلمان‌های عربی به قصد تل‌آویو برای ساخت هزاران شهرک جدید در قدس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عاطف الطروانه» رئیس پارلمان اردن و رئیس اتحادیه پارلمان‌های عربی، قصد رژیم صهیونیستی برای ساخت ۳۵۰۰ واحد صهیونیست‌نشین جدید در شرق قدس اشغالی را محکوم کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، در بیانیه صادر شده از اتحادیه پارلمان‌های عربی آمده است، این قصد رژیم صهیونیستی در تناقض با قانون بین‌الملل قرار دارد.

اتحادیه پارلمان‌های عربی افزود: این قصد اسرائیل با هدف جدا کردن قدس از محیط فلسطینی آن و قطع ارتباط میان شمال کرانه باختری و جنوب آن صورت می‌گیرد، موضوعی که از بین بردن روند صلح بر پایه راهکار دو دولتی را فراهم می‌کند و فلسطینی‌ها و عرب‌ها را به تن دادن به سیاست واقعیت موجود وامی‌دارد.

الطروانه تصریح کرد، ادامه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک‌ها، امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند و هر امیدی برای صلح را از بین می‌برد.

وی تأکید کرد: جز با ایجاد دولت مستقل فلسطینی با مرکزیت قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ و بازگشت آوارگان طبق قطعنامه ۱۹۴ منطقه عربی رنگ آرامش نخواهد دید.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته گذشته از انجام تدارکات برای ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکونی صهیونیست‌نشین در شرق قدس اشغالی خبر داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول