اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

یونان مسیرهای زمینی و دریایی خود با ترکیه را مسدود کرد

در پی اقدام ترکیه در باز کردن مرزهایش، مقام‌های یونان اعلام کردند که مسیرهای دریایی و زمینی با ترکیه را به منظور ممانعت از حرکت صدها پناهجو به سمت اروپا مسدود کرده‌اند.

یونان مسیرهای زمینی و دریایی خود با ترکیه را مسدود کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه ترکیه از توافق طولانی‌مدت با اتحادیه اروپا در زمینه ایجاد مانع برای خروج بیش از ۳.۶ میلیون پناهجو از این کشور خارج شد، اروپا هم‌اکنون در آستانه یک بحران جدید پناهجویان قرار گرفته است.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، در پی تصمیم آنکارا برای برداشتن موانع رسیدن پناهجویان به اروپا، مقام‌های دولت یونان، مسیرهای زمینی و دریایی خود را مسدود کردند.

با بازشدن مرزهای ترکیه، صدها پناهجو از ترکیه به سرعت به سمت یونان و بلغارستان حرکت کرده‌اند به امید آنکه بتوانند از مرز عبور کرده و وارد اروپا شوند.

کشورهای همسایه ترکیه در واکنش به این اقدام ترکیه، تدابیر امنیتی در مرزهای خود را تشدید بخشیده‌اند و یونان روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که «تا حداکثر حدممکن»، مسیرهای زمینی و دریایی خود را مسدود می‌کند.

از طرف دیگر، بلغارستان نیز، یک هزار نظامی و تجهیزات نظامی در امتداد مرز 190 مایلی خود با ترکیه مستقر کرده است.

در یکی از تدابیر امنیتی برای مقابله با ورود پناهجویان به اروپا، نیروهای پلیس در «پازارکول» (Pazarkule) واقع در شمال شرقی یونان، به سمت دهها پناهجوی سوری، ایرانی، عراقی، پاکستانی و مغربی، نارنجک‌های دودزا پرتاب کرد.

آنکارا مدعی شده است که تصمیم به برداشتن موانع پیش روی پناهجویان جهت عزیمت به سمت اروپا در واکنش به کشته شدن ۳۳ نظامی ترکیه در «ادلب» صورت گرفته است.

بنا به گزارش شبکه «یورونیوز»، سخنگوی حزب عدالت و توسعه پنجشبه هفته گذشته اعلام کرد که آنکارا دیگر قادر به ممانعت از خروج مهاجرانی نیست که قصد عزیمت به اروپا را دارند.

طبق گزارش دیلی میل، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد با این اقدام، سران کشورهای اروپایی را وادار کند تا از عملیات نظامی ترکیه در سوریه حمایت کنند.

ترکیه در سال ۲۰۱۶ در قبال دریافت بودجه ۵.۱ میلیارد دلاری، توافق ممانعت از خروج پناهجویان را با اتحادیه اروپا به امضا درآورد. کمیسیون اروپا روز جمعه در واکنش به این اقدام آنکارا از مقام‌های این کشور خواست که به تعهداتشان در قالب توافق ۲۰۱۶ پایبند باشند.

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول