اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تأثیر منفی کرونا روی بزرگ‌ترین شرکت مواد شیمیایی جهان/ «باسف» هم ضرر کرد

بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده مواد شیمیایی در جهان اعلام کرد که تولید و درآمد این شرکت به شدت کاهش یافته و بعید است سایه تأثیر ویروس کرونا حداقل در سال جاری از روی این شرکت برداشته شود.

تأثیر منفی کرونا روی بزرگ‌ترین شرکت مواد شیمیایی جهان/ «باسف» هم ضرر کرد

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت بزرگ تولید مواد شیمیایی و نهاده‌های کشاورزی آلمان (باسف) هشدار داده که درآمدهای این شرکت در سال جاری پس از شیوع ویروس کرونا افت بیشتری خواهد داشت. این شرکت اعلام کرده که شیوع ویروس کرونا تأثیر زیادی روی تقاضا گذاشته است. 

بر اساس این گزارش بزرگ‌ترین شرکت مواد شیمیایی جهان اعلام کرد که ویروس کرونا ابهام زیادی را در اقتصاد جهان ایجاد کرده است. 

از سویی دیگر انتظاری بر اینکه چالش تجاری بین آمریکا و شرکایش رو به بهبود باشد، وجود ندارد. 

مارتین برودر مولر، رئیس شرکت باسف اعلام کرد: شیوع ویروس کرونا در ابتدای سال جاری مؤلفه جدیدی را به شرایط اقتصاد جهانی به ویژه چین اضافه کرد. کاهش تقاضا و تولید در بسیاری از صنایع وجود دارد و عواقب آن نیز وجود خواهد داشت. 

این شرکت اعلام کرد که میزان درآمد این شرکت که پیش از این 5 میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود به حدود 4.2 میلیارد دلار خواهد رسید.

تولیدات شرکت باسف در مورد مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، فوم‌های شیمیایی و برخی نهاده‌های کشاورزی است و امیدوار است تأثیر ویروس کرونا در نیمه دوم سال میلادی دیگر وجود نداشته باشد، اما همچنان اقتصاد به دلیل شیوع این ویروس کندتر خواهد بود.

برودر مولر همچنین گفته است که انتظار نداریم تأثیرات ویروس کرونا در سال جاری کاملا پوشش داده شود. سهام شرکت باسف نیز 3.3 درصد کاهش یافته است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول