اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رهبر یک حزب صهیونیستی جزئیات نامه محرمانه نتانیاهو به شاه اردن را فاش کرد

رهبر حزب صهیونیستی «اسرائیل خانه ما» فاش کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به شاه اردن گفته است مسئله الحاق «غور اردن» تنها یک دست‌آویز است و هدف پیروزی نتانیاهو در انتخابات است.

رهبر یک حزب صهیونیستی جزئیات نامه محرمانه نتانیاهو به شاه اردن را فاش کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس،‌ «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» امروز (شنبه)، فاش کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی به «عبدالله الثانی بن الحسین» شاه اردن،‌ گفته است هدف از مسئله الحاق «غور اردن»، پیروز شدن او در انتخابات است.

به گزارش وبگاه خبری روزنامه «القدس»،‌ رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» ضمن اعلام اینکه پیام نتانیاهو از طریق نهاد امنیتی به شاه اردن رسانده شده، فاش کرد که نتانیاهو در این پیام گفته است: «نگران نباش! تنها یک انتخابات است. الحاقی در کار نخواهد بود».

آویگدور لیبرمن در ادامه تاکید کرد که این اطلاعات را از یک منبع موثق دریافت کرده است.

کانال «۱۲» تلوزیون صهیونیستی نیز در این خصوص گفت که این اظهارات لیبرمن بی‌سابقه است بویژه آنکه او پیشتر، پشت اطلاعات درز شده مربوط به سفر رئیس موساد به یک کشور عربی ایستاده بود.

پیشتر،‌ آویگدور لیبرمن فاش کرده بود که دو تن از مقامات ارشد امنیتی این رژیم اخیراً به قطر رفته‌اند (جزئیات بیشتر).

«حزب لیکود» نیز در واکنش به این اظهارات لیبرمن، سخنان او را تکذیب و اعلام کرد که گفته‌های لیبرمن کذب است. این حزب در ادامه بیان کرد:‌ «نتانیاهو تنها کسی است که حاکمیت را [بر مناطق یادشده] تثبیت خواهد کرد. لیبرمن نیز با فهرست مشترک عربی ائتلاف تشکیل خواهد داد. دروغ‌های ننگین لیبرمن از هر خطی گذر کرده است».

منطقه غور اردن از دریاچه طبریه در شمال تا دریای بحر المیت امتداد دارد که اسرائیل بخشی از آن واقع در میان بحر المیت و کرانه باختری را اشغال کرده است. غور اردن از بیسان تا صفد در شمال و از عین جدی تا النقب در جنوب و از وسط‌های رود اردن تا دشت‌های شرق کرانه باختری در غرب کشیده شده است و مساحت این منطقه و شمال البحر المیت به یک میلیون و ششصد هزار هکتار می‌رسد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که در صورت رأی آوردن در انتخابات آینده حاکمیت اسرائیل را بر منطقه غور اردن و شمال بحر المیت در کرانه باختری تحمیل خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول