اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

ْآمریکا به دنبال توافق تجاری با انگلیس و اتحادیه اروپا/اصلاح قوانینWTO در دستور کار دولت ترامپ

دفتر نمایندگی تجاری آمریکا اعلام کرد که طی سال جاری توافق تجاری با انگلیس، اتحادیه اروپا و کنیا را دنبال خواهد کرد.

ْآمریکا به دنبال توافق تجاری با انگلیس و اتحادیه اروپا/اصلاح قوانینWTO در دستور کار دولت ترامپ

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا، شب گذشته اعلام کرد که طی سال جاری روی موضوع توافق تجاری با انگلیس، اتحادیه اروپا و کنیا متمرکز خواهد شد.

این دفتر همچنین گفت که به شدت به دنبال اعمال قوانین تجاری است و قصد دارد برای اصلاح قوانین سازمان تجارت جهانی نیز به این سازمان فشار بیاورد.

در گزارش سالانه این دفتر به کنگره آمریکا، آمده است اعضای سازمان تجارت جهانی باید درباره ساختار اعمال تعرفه تاریخ گذشته این سازمان به صورت بنیادین تجدید نظر کنند. چرا که این چارجوب دیگر بر مبنای واقعیت‌های اقتصادی نیست.

در این گزارش 338 صفحه‌ای، دفتر نمایندگی تجاری آمریکا مدعی شده است که سازمان تجارت جهانی از هدف و ماموریت اصلی خود خیلی فاصله گرفته است. 

این سازمان مدعی است که سال 2019 سالی تاریخی در تاریخ تجارت آمریکا بود. چرا که این کشور توانست و نه تنها با چین و ژاپن به توافق تجاری برسد بلکه توافق جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی با مکزیک و کانادا نیز در همین سال به تصویب کنگره آمریکا رسید.

از سوی دیگر سازمان تجارت جهانی به آمریکا با رای دادن به نفع آمریکا به واشنگتن اجازه داد تا به دلیل حمایت اروپایی‌ها از شرکت ایرباس بر 7 و نیم میلیارد دلار واردات کالا از اتحادیه اروپا تعرفه اعمال کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول