اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای «دیدبان»؛ روسیه از سوریه خواسته ارتش ترکیه را هدف قرار ندهد

دیدبان حقوق بشر سوریه مدعی شد که روسیه فعلا از ارتش سوریه خواسته مواضع و ایست‌وبازرسی‌های نیروهای ارتش ترکیه را در ادلب هدف قرار ندهد.

ادعای «دیدبان»؛ روسیه از سوریه خواسته ارتش ترکیه را هدف قرار ندهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که وابسته به مخالفان دولت این کشور و مقر آن در شهر لندن است، مدعی است که روسیه خواستار توقف عملیات ارتش سوریه در شمال این کشور شده است.

این مرکز شنبه (دهم اسفند) مدعی شد که دولت روسیه از دمشق خواسته از حمله به مواضع و مقرهای نیروهای ارتش ترکیه اجتناب کنند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در وب‌سایت خود همچنین مدعی شد که درگیری‌ها در ادلب بین نیروهای سوریه از یک طرف و بین نیروهای ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح و تروریستی از سوی دیگر کماکان شدید است و در حمله ارتش ترکیه به مواضع ارتش سوریه و نیروهای متحدش در محور سراقب، ۴۴ نفر ( از جمله ۱۱ افسر و ۱۴ نفر از حزب الله) طی ۲۴ ساعت گذشته کشته شده‌اند.

به گفته این رسانه معارضان، ارتش ترکیه در حملات خود علیه نیروهای سوریه از پهپادهای نظامی استفاده می‌کند. دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین روایت ترکیه در خصوص حمله این کشور به تأسیسات شیمیایی ادعایی متعلق به سوریه را رد کرده است.

اوضاع ادلب  بعد از آنکه ۳۴ نظامی ترکیه پنجشنبه گذشته در حمله هوایی روسیه و سوریه کشته شدند به سمت تنش بیشتر رفته است. ترکیه طرف مقابل را به حملات «عمدی» متهم می‌کند و در مقابل روسیه می‌گوید نظامیان ترکیه نباید از ایست و بازرسی های خود بیرون می آمده و با تروریست‌ها قاطی می‌شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول