اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سفر به سوریه تا پایان سال جاری لغو شد

پس از توقف سفر به عتبات در هفته گذشته، اعزام‌ کاروان‌ها به سوریه نیز تا پایان امسال متوقف شد اما بازگشت زائران حرم حضرت زینب (س) به کشور طبق برنامه قبلی کاروان‌ها انجام می‌شود.

سفر به سوریه تا پایان سال جاری لغو شد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، سفر به سوریه که پس از برقراری امنیت از حدود سه ماه گذشته برقرار شده بود، به دلیل شرایط موجود و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متوقف شد.

اعزام زائران به سوریه در سال‌های گذشته با توجه به حملات داعش و ناامنی‌های آن‌ها در منطقه متوقف شد که امسال با برقراری امنیت پس از نابودی داعش، مجدد این سفرها از سر گرفته شد.

به طوری که از اواخر آذرماه نخستین کاروان زائران ایرانی زیر نظر سازمان حج و زیارت برای زیارت حرم حضرت زینب (س) عازم دمشق شد و پس از آن با توجه به برخی محدودیت‌ها این سفرها تنها دو روز در هفته انجام‌ می‌شد، تا جایی که در یک ماه حدود ۱۰ کاروان به سوریه مشرف می‌شدند که ظرفیت هر کاروان نیز به طور تقریبی ۴۵ تا ۵۰ نفر بود.

البته در برخی ایام به ویژه مناسبت‌هایی همچون ولادت حضرت زینب (س) با تدابیر اتخاذ شده تعداد کاروان‌ها افزایش یافت.

 اکنون با گذشت کمتر از ۳ ماه از برقراری سفر به سوریه برای زائران ایرانی، این سفرها متوقف شده است و به گفته یک منبع مطلع سفر به سوریه تا پایان سال جاری صورت نمی‌گیرد و اعزام کاروان‌ها متوقف شده است.

این امر در حالی است که اواخر بهمن‌ماه ظرفیت‌های کاروان‌ها برای اعزام زائران به سوریه در اسفندماه اعلام شده بود و سازمان حج و زیارت تا ۲۵ اسفندماه در کاروان‌های در نظر گرفته شده از متقاضیان این سفر معنوی نام‌نویسی می‌کرد.

علاوه بر این برخی از زائران که برای زیارت حرم حضرت زینب (س) نام‌نویسی کرده بودند، با وجود پرداخت هزینه اعزام، به دمشق مشرف نخواهند شد و تمامی اعزام‌ها به سوریه از امروز متوقف شده است. البته زائرانی که در سوریه حضور دارند طبق برنامه قبلی به کشور بازمی‌گردند.

توقف سفر به سوریه تا پایان امسال در حالی اتفاق می‌افتد که قرار بود سفر تلفیقی عتبات، سوریه نیز راه‌اندازی شود، چرا که مصطفی قاسمی مدیرعامل شرکت شمسا با اشاره به برپایی این سفر ویژه ایام‌نوروز، از برآورد هزینه این سفر خبر داده بود. اما اکنون با توجه به اینکه سفر به عتبات نیز از اول اسفندماه متوقف شده است، به نظر می‌رسد که سفر تلفیقی عتبات و سوریه نیز فعلا راه‌اندازی نشود.

به گزارش فارس، هم‌اکنون سفر زمینی و‌ هوایی به عتبات نیز متوقف است و هیچ‌گونه اعزامی به عتبات صورت نمی‌گیرد در حالی که بیش از ۳۰ هزار نفر برای عتبات نوروزی نام‌نویسی کرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول