اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

100 هزار هشتگ اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از «خنده‌های اردوغان»

شوخی رئیس جمهور ترکیه حین دیدار با اعضای حزب حاکم این کشور 2 روز پس از کشته شدن ده‌ها نظامی این کشور در شمال سوریه، موجب خشم احزاب مخالف و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

100 هزار هشتگ اعتراضی  در شبکه‌های اجتماعی در انتقاد از «خنده‌های اردوغان»

به گزارش گروه بین ا‌لملل خبرگزاری فارس، شوخی و لطیفه گفتن «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه حین دیدار با اعضای حزب حاکم این کشور در روز شنبه، اندکی پس از کشته شدن 36 نظامی این کشور در شمال سوریه، موجب خشم سران احزاب مخالف اصلی و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی ترکیه شد.

به نوشته وبگاه «احوال»، رجب طیب اردوغان در دیدار با نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه در استانبول، برخی از جزئیات گفت‌وگوی اخیر خود با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را با آن‌ها در میان گذاشت.

اردوغان در این دیدار به بخشی  از گفت‌وگوی خود با دونالد ترامپ بابت منابع نفتی در «قامشلی»  و «دیر الزور» سوریه اشاره کرد که با تشویق نمایندگان و معاون حزب عدالت و توسعه مواجه شد. متعاقب این ماجرا احزاب مخالف اصلی و برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از خنده‌های رئیس جمهور این کشور با اعضای حزب حاکم پرداختند.  

«کمال قلیچدار اغلو» رهبر حزب مخالف جمهوریخواه «خلق» (CHP) در این زمینه به خبرنگاران گفت: «فرد قدرتمند ترکیه در حالی می‌خندید که این ملت هنوز ده‌ها سرباز که به دنبال حمله هوایی نیروهای دولتی سوریه جان خود را از دست ندادند را دفن نکردند. اجساد سربازان هنوز دفن نشده است. این چه خنده‌ای است؟»

روزنامه «جمهوریت» نیز در این زمینه نوشت که رئیس حزب خلق از  اردوغان به دلیل ادامه حمله به وی در بحبوحه عزاداری در ترکیه انتقاد کرد. در همین حال، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ترکیه با ایجاد بیش از 100 هزار هشتگ «اردوغان به چه می‌خندید؟»  به اقدام رئیس جمهور ترکیه اعتراض کردند.

یکی از این کاربران در این زمینه نوشت: «تصور کنید 36 سرباز کشور شما به هر دلیلی کشته شده‌اند و رئیس جمهور یا نخست وزیر شما در اولین سخنرانی خود لبخند می‌زند. آنگاه شما چه می‌گویید؟»

یک کاربر دیگر نیز عکسی از سربازان ترکیه‌ای کشته شده در حمله روز پنجشنبه و در کنار آن تصویری از اردوغان که در خلال صحبت خود می‌خندید را به اشتراک گذاشت.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه»، وابسته به معارضان سوری بامداد جمعه مدعی کشته شدن شماری سرباز ترکیه در استان ادلب سوریه شد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول