اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«با درجه جاسوس»؛ افشای جزئیاتی از جاسوسان اسرائیلی در غزه در مستند «المیادین»

یک شبکه لبنانی در مستندی جزئیات مهمی از جاسوسان رژیم صهیونیستی در نوار غزه ، پخش و دستاوردهای وزارت امنیت داخلی غزه در شکست تلاش‌های صهیونیستی و بازداشت جاسوسان را تشریح کرد.

«با درجه جاسوس»؛ افشای جزئیاتی از جاسوسان اسرائیلی در غزه در مستند «المیادین»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه لبنانی «المیادین» شنبه شب (دیشب) مستندی با عنوان «برتبه عمیل» (با درجه جاسوس) پخش کرد و دستگاه امنیت داخلی غزه وابسته به حماس در این مستند جزئیات مهمی درباره جنگ امنیتی با رژیم اشغالگر و دستگاه‌های اطلاعاتی آن فاش کرد.

در این مستند گفت‌وگوهای تلفنی میان مزدوران و جاسوسان رژیم صهیونیستی و افسران «شاباک» (سازمان اطلاعات وامنیت داخلی رژیم صهیونیستی) که امنیت داخلی غزه به آن دست پیدا کرده بود، منتشر شد .

تعدادی از جاسوسان رژیم صهیونیستی که به دست امنیت داخلی غزه بازداشت شده بودند، اعتراف کردند. یکی از آنها تعریف کرد که چگونه افسران رژیم صهیونیستی از او باج‌خواهی کرده و در مقابل پولی بسیار ناچیز اطلاعاتی درباره مقاومت و دستگاه‌های امنیتی داده است.

 

جاسوسی دیگر درباره نحوه ارتباط ‌گیری شاباک با وی در بلغارستان گفت. او تعریف کرد: به یکی از هتل‌های پایتخت بلغارستان رسیدم و با افسر شاباک در آنجا دیدار کرد. وی به من گفت استراحت کن و فردا ساعت نه صبح با تو تماس خواهم گرفت. آدرس را برای من فرستاد و به دیدارش رفت. او به من گفت قصد کمک کردن به من در نوار غزه را دارد. این افسر در ادامه گفت که ما می‌خواهیم کالاهایی از چین، ترکیه و فنلاند وارد غزه کنیم و ابزارهای شنود و جاسوسی و هر چیز دیگری که به اسرائیل کمک کند، در داخل این کالاها جاساز می‌شود.

یک جاسوس دیگر هم از ابزارهای جاسوس و شنودی گفت که افسران صهیونیستی در اختیار وی قرار داده بودند تا در مکان‌های نزدیک به اعضای مقاومت و پایگاه‌های آنها کار گذاشته شود.

 

امنیت داخلی غزه برای اولین باز تصویر یکی از افسران شاباک را نشان داد اما هویت وی را فاش نکرد و گفت، نقش و وظیفه وی در شاباک را می‌داند.

همچنین به سه شماره ۲۲۶، ۷۰۴ و ۴۵۷ اشاره کرد و گفت، امنیت داخلی غزه معانی این اعداد را می‌داند و رژیم اشغالگر می‌داند منظور چیست.

 

یکی جاسوس دیگر هم اعلام کرد، شاباک اول به وی تماس گرفته و گفته می‌خواهد در درمان پسر مریضش به او کمک کند اما ناگهان خود را در ارتباط با رژیم صهیونیستی دیده که هیچ راه برگشتی ندارد.

 

«ایاد البزم» سخنگوی وزارت داخلی غزه در این مستند اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بر روی ابزارهای تکنولوژی جدید و شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده تا جوانان را فریب دهد.

وی افزود، این رژیم در پوشش جمیعت‌های غیره و مانند آن افراد مورد نظر خود را به دام می‌اندازد.

البزم تأکید کرد، دستگاه‌های امنیتی غزه در سال‌های گذشته موفقیت‌های بسیاری کسب کرده و بسیاری از جاسوسان را بازداشت کرده است.

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول