اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

چگونه کودکان مشکوک به کرونا ویروس را بشناسیم؟/ عطسه و آبریزش بینی نشانه‌های کرونا نیستند

یک متخصص کودکان و نوزادان گفت: کرونا حتما تب دارد، اما آبریزش بینی، عطسه‌های پی‌درپی، سرفه‌های خلط دار، دردهای عضلانی، سردرد و علائم گوارشی در کودکان مربوط به سایر عفونت‌های تنفسی است.

چگونه کودکان مشکوک به کرونا ویروس را بشناسیم؟/ عطسه و آبریزش بینی نشانه‌های کرونا نیستند

علی کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: قبلا به گونه‌های از ویروس کرونا که جزء ویروس‌های شایعه عفونت تنفسی است، روبه‌رو بوده‌ایم، اما الان این ویروس جهش یافته و با علائمی شدیدتر خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ابتلا شدن به بیماری ویروس کرونا جدید (کویدو 19) برای هر سنی امکان دارد، گفت: این ویروس جهش یافته منحصر به فرد است و براساس رفتار ویروس در گروه‌های سنی مختلف با علائم متفاوتی می‌تواند بروز کند.

این متخصص کودکان و نوزادان ادامه داد: براساس تجربیات کشور چین، کویدو 19، در رده سنی بزرگسالان (50 سال به بالا) با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهد و در رده سنی کودکان با شدت کمتری و شیوع پایین‌تر خود را نشان می‌دهد، حتی در نوزاد هم گزارش شده است.

وی در خصوص تشخیص  بیماری کرونا در کودکان، افزود: در حال حاضر با توجه به این فصل از سال با سه دسته از ویروس‌های تنفسی مواجه هستیم، 1- سرماخوردگی، 2- آنفولانزا و 3- ویروس کویدو 19، با علائم خفیف و شدیدی خود را نشان می‌دهد.

کرامتی اضافه کرد: سرماخوردگی معمولا تب ندارد، آنفولانزا با تب شدید(40 درجه به بالا) همراه با لرز همراه است و کرونا با تبی حدود 38 تا 40 درجه بدون لرز بروز می‌کند.

وی تصریح کرد: گلودرد و سردرد در سرماخوردگی یک علامت ثابت است، ولی در کرونا خیلی شایع نیست.

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص سرفه، خاطرنشان کرد: سرماخوردگی سرفه دارد، در آنفولانزا نیز سرفه همراه با خلط و در کرونا سرفه خشک داریم که به تنگی نفس کشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر عطسه و آبریزش بینی به معنای کرونا نیست، اظهار داشت:کرونا آبریزش بینی و عطسه پشت سرهم ندارد ولی گرفتگی بینی در آن شدید است، علائمی همچون دل‌درد، تهوع، استفراغ در کودکان مربوط به کرونا نیست و به سایر عفونت‌های تنفسی بر می‌گردد.

کرامتی درد عضلانی را بیشتر مربوط به آنفولانزا دانست و گفت: حالت خستگی و کوفتگی بیشتر در کرونا شایع است.

وی افزود: ویروس کرونا یک تاجی دارد که به مخاط تنفسی می‌چسبد و وارد هسته سلول می‌شود، تقسیم پیدا می‌کند و با تخریب سلول از طریق قطرات تنفسی موجب انتقال بیماری به اطرافیان می‌شود.

کرامتی از قدرت این بیماری به قدرت انتقال بسیار بالای آن اشاره کرد و افزود: ویروس وزن ملکولی بالایی دارد، لذا رعایت فاصله ایمنی حدود 1.5 متر ضرورت دارد.

این متخصص کودکان و نوزادان به دوره کمون بیماری ویروس کرونا تا دو هفته عنوان کرد و افزود: کودکان می‌توانند ناقل این بیماری باشند و ویروس را انتقال دهند در شرایط فعلی بهتر است کودکان در خانه بمانند و حتی‌الامکان از منزل خارج نشوند.

وی از والدین خواست به تمرینات بدنی و تغذیه مناسب کودکان توجه خاصی داشته باشند و با آرامش و اطمینان خاطر با مصرف مایعات به‌دور از استرس، وضعیت ایمنی خاصی را برای فرزندان خود فراهم کنند و اسباب‌‌بازی کودکان را همواره شسته و ضدعفونی کنند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول