اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

سهمیه کاروان هر استان در حج ۹۹/ تهران بیش‌ترین کاروان را دارد

زائران خانه خدا در قالب ۴۹۰ کاروان به حج تمتع ۹۹ مشرف می‌شوند که کاروان هر استان بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده است؛ به طوری که استان تهران دارای بیشترین کاروان و استان‌های ایلام و کهگیلویه‌ و بویراحمد دارای کم‌ترین کاروان هستند.

سهمیه کاروان هر استان در حج ۹۹/ تهران بیش‌ترین کاروان را دارد

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، نام‌نویسی سفر به حج تمتع ۹۹ از نهم اسفندماه آغاز شد که در مرحله نخست اولویت برای ودیعه‌گذاران تا پایان فروردین سال ۸۶ اعلام شده است و این افراد به عنوان زائر اصلی در کاروان‌های در نظر گرفته شده می‌توانند نام‌نویسی کنند.

همچنین دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال ۸۶ نیز از ۲۱ اسفندماه می‌توانند به عنوان زائر ذخیره در کاروان‌های حج تمتع ۹۹ ثبت‌نام کنند.

به گفته اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت تمام افراد پیش از ثبت‌نام باید اطلاعات خود را در سامانه رزرو به روزرسانی و‌تکمیل کنند، در غیراین صورت امکان ثبت‌نام حج تمتع را ندارند.

بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج  و زیارت و همچنین تفاهم‌نامه ایران و عربستان ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر به حج تمتع سال آینده مشرف می‌شوند که برای هر استان کاروان و ظرفیت خاصی پیش‌بینی شده است.

این افراد در قالب ۴۹۰ کاروان به حج تمتع ۹۹ مشرف می‌شوند که بیشترین کاروان از استان تهران و‌کمترین کاروان‌ها نیز از استان‌های ایلام و‌ کهگیلویه‌ و بویراحمد است؛ به طوری که ۵ کاروان از استان اردبیل، ۲۳ کاروان از استان آذربایجان شرقی، ۱۶ کاروان از استان آذربایجان غربی، ۵۲ کاروان از استان اصفهان، ۹ کاروان از استان البرز، یک کاروان از استان ایلام، ۶ کاروان از استان کرمانشاه، ۸ کاروان از استان بوشهر، ۶۰ کاروان از استان تهران، ۳ کاروان از استان چهارمحال و بختیاری، ۵۰ کاروان از استان خراسان رضوی،۱۴ کاروان از استان خراسان جنوبی، ۹ کاروان از استان خراسان شمالی، ۲۳ کاروان از استان خوزستان، ۸ کاروان از استان زنجان، ۹ کاروان از استان سمنان، ۷ کاروان از استان قزوین، ۷ کاروان از استان گلستان، ۱۴ کاروان از استان سیستان و‌بلوچستان، ۲۳ کاروان از استان فارس، ۱۴ کاروان از استان قم، ۵ کاروان از استان کاشان، ۸ کاروان از استان کردستان، ۲۰ کاروان از استان کرمان، یک کاروان از استان کهکیلویه و بویراحمد، ۵ کاروان از استان گیلان، ۹ کاروان از استان لرستان، ۲۷ استان از استان مازندران، ۹ کاروان از استان مرکزی، ۶ کاروان از استان هرمزگان، ۱۵ کاروان از استان همدان و ۲۴ کاروان از استان یزد به حج تمتع ۹۹ مشرف خواهد شد.

همچنین ظرفیت‌های مختلفی برای کاروان‌های حج تمتع ۹۹ پیش‌بینی شده است که در نهایت زائران خانه خدا در قالب کاروان‌های ۸۵، ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره به حج ابراهیمی مشرف خواهند شد.

به گزارش فارس، هزینه حج تمتع سال آینده از ۳۳ تا حدود ۴۱ میلیون تومان تعیین شده است که این مبلغ در دو قسط باید پرداخت شود که در قسط اول زائران خانه خدا باید ۲۵ میلیون تومان بپردازند. همچنین مراحل ثبت‌نام به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول