اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

اشرف غنی: تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد

رییس‌جمهور افغانستان با اشاره به محدود بودن مذاکرات آمریکا و طالبان، تاکید کرد برای آزادی زندانیان این گروه تعهدی وجود ندارد.

اشرف غنی: تعهدی برای آزادی زندانیان طالبان وجود ندارد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان امروز یکشنبه (11 اسفند) در یک نشست خبری در کابل نکاتی را درباره توافق روز گذشته امریکا و طالبان بیان کرد.

وی گفت: من به نمایندگی از دولت افغانستان به مردم عزتمند خود اطمینان می‌دهم که برای حفظ صلح پایدار و نظام جمهوری اسلامی افغانستان از هیچ کوششی دریغ نکنم.

غنی با اشاره به توافق آمریکا و طالبان افزود: بحث‌ها میان آمریکا و طالبان محدود است، اما میان حکومت افغانستان و طالبان وسیع است.

وی ادامه داد: هیچ نوع تعهدی برای رهایی 5000 زندانی طالبان وجود ندارد. ما این موضوع را به‌صورت شفاف با خلیلزاد و مقامات دیگر در میان گذاشته‌ایم.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: هیاتی که می‌رود از ارزش‌های جمهوری اسلامی افغاستان و از قانون اساسی افغانستان نمایندگی می‌کند صلاحیت هیات را کابل تعیین می‌کند.

وی همچنین گفت: مشارکت به این معنا است که یک دیگر را قبول کنیم.

غنی خاطرنشان کرد: تعیین کرسی من، صلاحیت هیئت نیست. من فرد نیستم، من امروز مدافع حقوق طفل افغان، زن افغان و شهروند افغان هستم. اگر جمهوریت وجود نداشته باشد، رئیس جمهور معنایی ندارد.

وی تاکید کرد: کاهش خشونت ادامه داده مى‌شود، هدف ما این است که آتش بس تمام شود.

به گزارش فارس، روز گذشته توافق میان آمریکا و طالبان در دوحه به امضاء رسید. همزمان با برگزاری این مراسم طالبان اعلام کرده بود آمریکا با آزادی 5 هزار زندانی این گروه از زندان‌های افغانستان موافقت کرده است.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول