اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بوق و کُرنا/ کرونا بازنده در برابر زنجانی‌ها

با وجود درگیری بسیاری از استان‌های کشور با کرونا، اما استان زنجان مورد مثبت در این زمینه نداشته و زنجانی‌ها تا این لحظه کرونا را شکست داده‌اند و آنچه درباره این بیماری مطرح می‌شود، صرفا بوق و کرنای فضای مجازی است.

بوق و کُرنا/ کرونا بازنده در برابر زنجانی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، زنجان جزو استان هایی است که همچنان در مقابله با ویروس کرونا و شیوع آن سفید مانده و تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در شهرهای استان شناسایی نشده است.

اما با این حال برای رفع این بیماری و عدم ابتلا به آن رعایت نکات بهداشتی بسیار مهم است و مهم‌ترین راه در امان ماندن از آن رعایت نکات بهداشتی است.

در این شرایط با وجود اینکه نکات بهداشتی از سوی مردم رعایت شده و مواد بهداشتی مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا در استان حتی مازاد بر نیاز هم وجود دارد، اما برخی از فعالان فضای مجازی همچنان بر طبل ناامیدی کوبیده و در تلاش هستند که شرایط را به گونه‌ای دیگر توصیف کنند.

انتشار فیلم و عکس‌های غیرواقعی به استناد شبکه‌های خارجی و ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و زیر سوال بردن زحمات کادر پزشکی این روزها کاری عادی برای برخی فعالان فضای مجازی تبدیل شده است، موضوعی که واکنش مسؤولان را در پی داشته و پلیس فتا نیز به شدت با این افراد برخورد می‌کند.

دستگیری 24 نفر به خاطر کرونا

به گفته رئیس پلیس فتا تولید و تبادل اطلاعات ناجا 24 نفر در ارتباط با کرونا بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند و 118 نفر از کاربران مورد تذکر و ارشاد قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در این باره گفت: مورد مثبت ابتلای به کرونا در زنجان تاکنون مشاهده نشده است.

پرویز قزلباش با بیان اینکه موارد مشکوک از بیماری ویروس کرونا در استان زنجان مورد تست قرار گرفتند، گفت: خوشبختانه نتیجه آزمایشات انجام شده منفی بود.

وی با اشاره به اینکه بیماران برای پیشگیری از بروز مشکل در فعالیت بیمارستان ولیعصر (عج) به این بیمارستان مراجعه نکنند، افزود: این بیمارستان به عنوان مرکز درمانی پشتیبانی کننده خدمات کرونا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بیمارستان‌های استان ملزم به پذیرش بیمار و انجام مراقبت‌های اولیه هستند و بیمارستان ولی‌عصر (عج) برای پشتیبانی از موارد مشکوک پیش‌بینی شده است، گفت: با این حال همه بیمارستان‌ها ملزم به پذیرش بیماران خود هستند و این برنامه شامل شهرستان‌ها هم می‌شود.

وی با تأکید بر پذیرش بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها و انجام اقدامات اولیه تصریح کرد: این اقدامات پیشگیرانه و در راستای حفاظت از مردم است و نتایج آزمایش همه این بیماران در ابتلا به بیماری کرونا منفی بوده است.

قزلباش با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این ویروس، قدرت بازسازی عجیب آن است، اضافه کرد: علاوه بر این، مخفی ماندن این ویروس به مدت ۱۴ روز و نیز ماندگاری آن تا ۹ روز از دیگر ویژگی‌های این ویروس است که مشکلاتی را برای مقابله قاطع با آن به وجود آورده است.

وی در ارتباط با اقدامات پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: همه سطوح شهری در این باره ضدعفونی شده و دستگاه‌های متولی نیز اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: با این حال طبق روال معمول پیگیر مواردی هستیم که ممکن است مشکوک به کرونا ویروس باشند و در برخی موارد قرنطینه و یا ایزوله انجام می‌شود و اگر لازم باشد بستری نیز انجام می‌شود و تا این لحظه هیچ مورد مثبت آزمایشگاهی در استان مشاهده نشده است.

وی افزود: آزمایش در تهران و در دو مرحله  انجام می شود که سعی داریم با متخصصینی که  آموزش می‌بینند از هفته بعد در خود زنجان این آزمایشات انجام شود.

قزلباش همچنین از همکاری سازمان صمت در ارتباط با افزایش تولید مواد شوینده خبر داد و گفت: خوشبختانه اقدامات پیشگیرانه در استان زنجان مطلوب بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه تولید مواد شوینده و ماسک در مراکز درمانی و داروخانه‌های استان مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: در استان زنجان یک واحد تولید کننده بیش از ۳۵ هزار بطری الکل را به صورت رایگان پخش می‌کند.

التهاب در فضای مجازی به خاطر کرونا

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار زنجان نیز در این باره گفت: برخلاف گسترش ویروس کرونا در مناطق مختلف کشور، استان زنجان از استان‌های پاک کشور به حساب می‌آید و هنوز مورد ثابت شده مبتلا به کرونا در این استان شناسایی نشده است.

خدابخش مرادی نافچی با بیان اینکه برخی با انتشار اخبار نادرست در فضای مجازی قصد ایجاد رعب و وحشت در جامعه را دارند، اضافه کرد: از مردم استان می‎خواهیم که اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که در فضای مجازی التهاب ایجاد می‌کنند امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهند، افزود: انتظار می‌رود مردم شریف استان زنجان برای پیشگیری از هرگونه ابتلا به بیماری‌های واگیر به ویژه ویروس کرونا هشدارهای اعلام شده از سوی مراجع رسمی پیگیری کنند.

معاون سیاسی، اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در استان زنجان مورد مثبت درباره کرونا نداشتیم، بیان کرد: خوشبختانه هم استاندار و سایر مسؤولان پیگیر این بحث هستند و در زمینه تولید مواد شوینده مشکلی نداریم.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اصحاب رسانه همواره در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارند، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا لازم است که اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی دقت نظر لازم را داشته باشند.

ابراهیم قاسمی با تأکید بر دوری از گمانه‌زنی درباره کرونا در فضای مجازی اضافه کرد: برای عبور از چنین موضوعاتی نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف باشد.

وی تصریح کرد: همچنین از فعالان فضای مجازی خصوصاً مدیران و کاربران گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی تقاضا می‌شود همکاری تنگاتنگی با دبیرخانه شورای مبارزه با بیماری واگیردار و ویروس کرونا داشته باشند و نسبت به انتشار محتواهای مورد تایید این شورا اقدام کنند تا ضمن اطلاع‌رسانی صحیح به مردم از انتشار اخبار غیرواقعی و جعلی و برهم زدن آرامش جامعه جلوگیری شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول