اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ذاکری: دانشجوی کارآفرین باید بتواند چرخه اقتصاد کشور را بچرخاند

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: مهارت‌دار بودن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به معنای کارآفرین بودن آنها نیست چرا که دانشجوی کارآفرین باید خلاق و مولد باشد و بتواند در چرخه اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کند.

ذاکری: دانشجوی کارآفرین باید بتواند چرخه اقتصاد کشور را بچرخاند

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در دانشگاه ها هنوز پرسنل در حوزه پژوهش وجود ندارد، گفت: مهارت‌دار بودن دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به معنای کارآفرین بودن آنها نیست چرا که دانشجوی کارآفرین باید خلاق و مولد باشد و بتواند در چرخه اقتصادی کشور نقش مؤثری ایفا کند، چرا که امروز بیش از هر زمان دیگری ما احتیاج به تولید در حوزه تکنولوژی داریم.

* تدریس درس کارآفرینی به صورت اختیاری برای دانشجویان

وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران از سال گذشته درس کارآفرینی را به صورت اختیاری در بین سایر دروس اضافه کردیم که این خود به این معنی است که ما می‌خواهیم ارزش کارآفرینی را زیاد کرده و با خلق ثروت ضرورت این رشته را نشان دهیم.

* برای رسیدن به دانشگاه نسل 3 زمان زیادی لازم است

ذاکری تصریح کرد: متأسفانه یکی از خلاء‌هایی که وجود دارد این است که هنوز ساختار دانشگاه‌های ما مربوط به نسل اول است، به این معنی که همچنان هنوز پرسنل در حوزه پژوهش وجود ندارد. این در حالی است که راهبرد دانشگاه حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم بوده و این اتفاق افتاده است اما برای رسیدن به این جایگاه زمان زیادی لازم است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول