اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر عراقی: آمریکا علاوی را به ترور فرماندهان مقاومت تهدید کرده است

تحلیلگر عراقی می‌گوید بعید نیست وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست‌وزیر مکلف، به ترور فرماندهان مقاومت و الحشد الشعبی، تهدید کرده باشد.

تحلیلگر عراقی: آمریکا علاوی را به ترور فرماندهان مقاومت تهدید کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سعد الکعبی» تحلیل‌گر سیاسی عراق، می‌گوید دولت آمریکا با توسل به تهدید و ارعاب به دنبال ابقای نیروهای خود در عراق است و بعید نیست که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، نخست‌وزیر جدید عراق را به ترور برخی از فرماندهان سازمان الحشد الشعبی تهدید کند.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: آمریکا به سناریوی ترور فرماندهانی چون «ابومهدی المهندس» و «قاسم سلیمانی» بازمی‌گردد و فرماندهان دیگری را که اسامی آنها را در فهرست تروریسم قرار داده، هدف قرار می‌دهد.

الکعبی توضیح داد: تماس وزیر خارجه آمریکا با نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه، پیش از ارائه برنامه دولت او، سوالات زیادی به همراه دارد. پیش‌بینی می‌شود که وی با استفاده از ارعاب و تهدید، به دنبال ابقای نیروهای آمریکایی در عراق باشد. چه بسا که آمریکا علاوی را تهدید کرده باشد که در صورت قرار دادن پرونده اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در برنامه دولت جدید، واشنگتن نیز ترور فرماندهان الحشد و مقاومت را که اسامی آنها را در فهرست تروریسم قرار داده، در دستور کار قرار خواهد داد.

وی افزود که محمد توفیق علاوی هیچ توضیحی درباره این تماس و محتوای گفت‌وگوی خود با پامپئو نداده است زیرا ممکن است، توضیح در این‌باره، دروازه جهنم جدیدی را باز کند و موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع سیاسی کشور شود.

حدود یک هفته پیش، وزیر خارجه این کشور با نخست وزیر مکلف عراق تلفنی گفت‌وگو کرد و به اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، پامپئو در این گفت‌وگو،  علاوی را به حل اختلافات با رهبران کرد و اهل سنت عراق و اتخاذ تدابیر لازم برای پاسخگویی به مطالبات معترضان  ترغیب کرده است..

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول