اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سفر هیأتی بلندپایه از شرق لیبی به سوریه

هیئتی بلندپایه از شرق لیبی برای بحث و بررسی موضوع مقابله با تجاوزهای ترکیه پس از وارد شدن به سوریه با مقامات این کشور رایزنی کرد.

سفر هیأتی بلندپایه از شرق لیبی به سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی بلندپایه از لیبی، شنبه‌ شب، برای رایزنی در خصوص موضوع مقابله با تجاوزهای ترکیه وارد سوریه شد.

به گزارش وبگاه خبری «بوابه افریقیا الاخباریه»، «عبدالرحمن الاحیرش» معاون رئیس پارلمان دولت لیبی، «عبدالهادی الحویج» وزیرخارجه و همکاری‌های بین‌المللی، «یونس فرحات» مامور پیشبرد امور وزارت دفاع، سرلشکر «مصطفی المقرعن» رئیس سازمان اطلاعات لیبی و «عبدالسلام الرقیعی» مدیر دفتر وزارت خارجه بنغازی، در هیئت یادشده حضور داشتند.

در این دیدار،  در خصوص مبارزه با تروریسم و سازوکارهای مقابله با تجاوزهای ترکیه در دو کشور، همانگی‌ها و رایزنی‌های سیاسی،‌ امنیتی و اطلاعاتی صورت گرفت.

«فیصل مقداد» معاون وزیرخارجه سوریه، «میلاد عطیه» مدیر بخش الوطن العربی در این کشور، «سامی سلامه» مدیر بخش اداره مراسم‌های وزارت خارجه سوریه و «امج الاغا» معاون مدیر تشریفات وزارت خارجه از هیئت لیبیایی استقبال کردند.

پارلمان شرق لیبی که «خلیفه حفتر» ژنرال سابق ارتش لیبی، از فروردین سال جاری به پشتیبانی آن به طرابلس پایتخت لیبی (مقر دولت وفاق ملی لیبی) حمله کرده، مورد حمایت کشورهایی مثل روسیه،‌ عربستان و امارات و مصر است. در مقابل، ترکیه از مخالفان نیروهای شرق لیبی و از حامیان دولت وفاق ملی در طرابلس است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول