اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آب‌ پاکی زندگی روی دست کرونا/ زایمان موفق در قرنطینه+ تصاویر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: مادر باردار مشکوک به ویروس کرونا امروز در بابل نوزادی سالم به دنیا آورد.

آب‌ پاکی زندگی روی دست کرونا/ زایمان موفق در قرنطینه+ تصاویر

خبرگزاری فارس مازندران| روز گذشته مادر باردار ۲۳ ساله اهل بابل با علائم تب، سرفه، دردعضلانی، تنگی نفس و با سابقه سرماخوردگی در خانواده به یکی از بیمارستان‌های بابل مراجعه کرد که پس از انجام سی‌تی اسکن و آزمایشات مربوطه احتمال ابتلاء به بیماری کرونا در وی بسیار بالا تشخیص داده شد.

 

با توجه به اینکه از قبل پیش‌بینى اتاق عمل ویژه براى زایمان این گونه مادران مشکوک به کرونا را در نظر گرفته بود؛ زایمان این مادر باردار با احتمال بسیار بالاى ابتلا به کرونا صورت گرفت.

 

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در این باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: ختم بارداری برای این مادر باردار به علت پارگی کیسه آب در ۳۶ هفته اعلام شد و زایمان توسط تیم زنان و زایمان دانشگاه به سرپرستی دکتر پهلوان با موفقیت انجام شد و نوزاد سالم با وزن ۳ کیلو و ۴۰۰گرم به دنیا آمد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه نوزاد به علت زایمان زودرس در بیمارستان کودکان امیرکلا تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد و حال عمومی نوزاد خوب است، گفت: این مادر هم پس از زایمان در بیمارستان تحت نظر قرار دارد و حال عمومی وی مساعد است.

وی در پایان بابل تأکید کرد: شستن مکرر دست‌ها، پرهیز از روبوسی و دست دادن و خودداری از حضور در خارج از خانه و تماس‌های غیرضروری باید توسط زنان باردار مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول