اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آنکارا: تا صبح یکشنبه بیش از ۷۶هزار آواره، ترکیه را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند

وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که با باز شدن مرزها، تا صبح امروز (یکشنبه) بیش از ۷۶ هزار آواره به سمت اروپا حرکت کرده‌اند.

آنکارا: تا صبح یکشنبه بیش از ۷۶هزار آواره، ترکیه را به مقصد اروپا ترک کرده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت که تا صبح امروز ۷۶۳۵۸ آواره از ترکیه به سمت قاره اروپا حرکت کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته (شنبه) در جریان شرکت در مراسم تشییع کشته‌های ارتش این کشور گفت که ترکیه مرزهای غربی خود را به روی مهاجرانی که می‌خواهند به اروپا بروند، باز خواهد گذاشت. او گفته بود تا صبح شنبه، ۱۸ هزار نفر ترکیه را ترک کرده‌اند.

اردوغان دلیل این اقدام ترکیه را به تحولات ادلب ربط داد و مدعی شد که به دلیل حملات ارتش سوریه در این استان، چهار میلیون نفر آواره شده و به سمت مرزهای ترکیه حرکت کرده‌اند.

اردوغان با بیان اینکه هفت میلیون و ۳۰۰ هزار نفر پناهنده سوری در ترکیه وجود دارد، از عدم تحقق وعده‌های مالی اروپایی‌ها از جمله آلمان در خصوص حمایت از این افراد انتقاد کرد و گفت: «به مرکل [صدراعظم آلمان] گفتم پول‌های آماده‌ای که می‌گویی به دست ما نرسیده است. اگر می‌خواهید آن‌ها را به [پناهجویان بدهید] پس ما آن‌ها را به سمت شما می‌فرستیم و به جای ۲۵ میلیون یوروی شما، ما به شما ۱۰۰ میلیون یورو تقدیم خواهیم کرد».

ترکیه در برخی از استان‌های خود مانند «بولو» زمینه را برای مهاجرت آوارگان و پناهنده‌ها مهیا کرده است. آناتولی گزارش داد که شهردار بولو ۴۰۰ دستگاه اتوبوس در اختیار آن‌ها گذاشته است تا خود را به مرز یونان برساند.

ارتش ترکیه نیز عصر دیروز تدابیر امنیتی و ممنوعیت خروج از مرزهای این ترکیه را برداشت و گذرگاه‌های مرزی خود با یونان را تخلیه کرد.

ترکیه از اواسط هفته گذشته بعد از آنکه شمار زیادی از نیروهای نظامیش در درگیری با ارتش سوریه و حملت هوایی این کشور و روسیه کشته شدند، اتحادیه اروپا و ناتو را تهدید کرد که اگر در قضیه ادلب از آنکارا حمایت نکنند، مجبور خواهد شد مرزهای غربی خود را به روی ده‌ها هزار مهاجر بگشاید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول