اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بحران دیابت در انگلیس/ ابتلای دو میلیون نفر دیگر تا 2025

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد دو میلیون نفر در انگلیس ممکن است تا سال 2025 به دلیل بحران چاقی مبتلا به دیابت شوند.

بحران دیابت در انگلیس/ ابتلای دو میلیون نفر دیگر تا 2025

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد دو میلیون نفر در انگلیس ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به دلیل بحران چاقی مبتلا به دیابت شوند.

کارشناسان هشدار می‌دهند تعداد افراد مبتلا به «پیش دیابت» از ۱.۳ میلیون به دو میلیون نفر در سال رسیده و در حال حاضر بخش زیادی از بودجه بیمارستان‌های انگلیس برای معالجه بیماران دیابتی هزینه می‌شود.

مرکز دیابت انگلیس سال گذشته در گزارشی نوشت: ۵۰۰ مرگ زودهنگام و قابل‌پیشگیری در یک هفته، آمار تکان‌ دهنده‌ای است که نشان‌دهنده عمق جدی بودن این بیماری است.

تازه‌ترین آمار حکایت از آن دارد، دیابت چهار میلیون نفر در انگلیس را تحت تأثیر قرار داده و این آمار هر روز رو به افزایش است.

کارشناسان باور دارند، بحران چاقی که به شدت گریبانگیر شهروندان انگلیسی است می‌تواند دو میلیون نفر دیگر را در ۵ سال آینده به دیابت مبتلا کند و این رقم به میزان جمعیت ۵۵ میلیون نفری این کشور بحران جدی است.

انگلیس رکورددار چاقی در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپاست و این در حالیست که این کشور رکورددار مصرف الکل و تنبلی نیز است.

در سال ۲۰۱۸ بیمارستان ها ۵.۵ میلیارد پوند برای مراقبت از مبتلایان به بیماری دیابت و حدود ۳ میلیارد پوند برای درمان عوارض دیابت مانند نارسایی کلیه و کاهش بینایی هزینه کردند.

ارقام نگران کننده منتشر شده توسط وزارت بهداشت انگلیس اکنون نشان می‌دهد که تعداد بیشتری از افراد در انگلیس قند خون غیر طبیعی دارند که احتمالاً  آنها را به افراد دیابتی تبدیل می‌کند.

همچنین بیش از صد هزار نفر از آنها زیر ۴۰ سال سن دارند و این موضوع به معنای آن است که دیابت دیگر بیماری دوره میانسالی نیست و جوانان نیز به میزان زیادی به آن مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول