اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید 350 لیتر محلول ضدعفونی کننده توسط بسیج دانشگاه علوم پزشکی مازندران

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تولید بیش از 350 لیتر محلول ضد عفونی کننده توسط این مجموعه، گفت: بدون محدودیت می‌توانیم نسبت به تولید این ماده اقدام کنیم.

تولید 350 لیتر محلول ضدعفونی کننده توسط بسیج دانشگاه علوم پزشکی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،بحث کمک و همدلی که مطرح می‌شود، بسیج پای ثابت رفع نیازمندی‌های کشور است.

در بحث حفظ امنیت،کمک به سیل‌زدگان، برداشتن آوار از روی مردم پس از زلزله و این روزها که پای کمک  به تامین نیازمندی‌های اساسی کشور مثل ماسک و مواد ضدعفونی کننده مطرح شده است.

سعید الماسی دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با فرایند تولید مواد ضدعفونی کننده در این مرکز دانشگاهی اظهار کرد: فعالیت ما از دوم اسفندماه آغاز شده و روند ساخت این محلول را متولیان امر در دانشگاه در میان گذاشتیم.

وی با اعلام اینکه ظرفیت تولید ما نامحدود است، گفت: تاکنون با توجه به مواد اولیه‌ای که در اختیار گرفتیم توانستیم بیش از ۳۰۰ لیتر تولید کنیم.

دبیر قرارگاه مبارزه با کرونا بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطر نشان کرد: این مواد در اختیار مسؤولان دانشگاه برای رفع نیازمندی‌های که خودشان برنامه‌ریزی کردند، قرار گرفته است.

الماسی در ارتباط با دیگر اقدامات انجام شده برای کمک به  پرسنل درمانی برای مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: کمپین مقابله با کرونا در بین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شکل گرفته و علاوه بر کمک به پرسنل دانشگاه و درمان در سطح جامعه با اطلاع‌رسانی شفاف و درست تلاش داریم که آگاه‌سازی مناسبی در این ارتباط انجام دهیم.

به گزارش فارس، یکی از گلایه‌های جدی این روزهای مردم کمبود و یا حتی عدم دسترسی آنها به ماده ضدعفونی کننده است.

 

با وجو قول‌های مسؤولان درمانی در نشست با خبرنگاران هنوز مواد ضدعفونی کننده براساس نیاز مردم حداقل در داروخانه‌ها توزیع نشده است.

نکته جالب توجه اینکه بسیج دانشجویی با ظرفیتی که در سطح کشور دارد، اقدام به تهیه مواد اولیه مورد نیاز کرده و در روزهای آینده خبر خویش از بابت تامین ماده ضدعفونی کننده منتشر می‌شود.

در حال حاضر بهترین کمک و همراهی از جانب مردم کاهش میزان ترددهای غیرضرروی در نقاط شهر است که تا حدودی رعایت نمی‌شود.

با وجود درخواست‌های مسؤولان دانشگاهی و استانی میزان تردد در نقاط مختلف شهر کاهش نیافته است و همین موضوع نگرانی‌ها برای روزهای آینده را تشدید می‌کند.

اقدام شهرداری‌ها برای ضدعفونی کردن معابر ادامه پیدا کرده است، در پمپ‌های بنزین تلاش می‌شود که دست مردم به نازل‌ها نرسد.

مهم‌ترین نگرانی در بحث انتقال ویروس از دستگاه‌های عابر بانک و تردد مردم برای انجام امور اداری  به ویژه در بانک‌ها هست.

تعطیلی مدارس تا حدود گام مثبت برای کنترل این بیماری تلقی شده اما برخی نگرانی از ورود مسافران به استان‌های شمالی به ویژه مازندران را حتی در صحبت‌های مسؤولان وزارت بهداشت هم دیده شده است.

راه‌اندازی مراکز تب سنجی تا حدودی میزان مراجعات به بیمارستان‌ها را کاهش داده است اما تردد پرشمار در مراکز تب‌سنجی تا حدودی نگرانی از انتقال ویروس را تشدید می‌کند.

یکی از دغدغه‌های جدی این روزها در استان آغاز فعالیت آزمایشگاه تشخیص کرونا است، با وجود قول‌های معاون وزیر بهداشت در ارتباط با راه‌اندازی مرکز آزمایشگاهی تشخیص کرونا هنوز خبری در ارتباط منتشر نشده است.

انتهای پیام/86004/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول