اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

جلسه شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران

نخست‌وزیر یونان در واکنش به درگیری‌ها در منطقه مرزی ترکیه بین نیروهای امنیتی یونان با مهاجران، امروز یکشنبه خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت ملی شد.

جلسه شورای امنیت ملی یونان درباره بحران هجوم مهاجران

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اقدام آنکارا در باز کردن مرزهای ترکیه به روی مهاجران، نخست‌وزیر یونان برگزاری جلسه شورای امنیت ملی در کشورش را خواستار شد.

به نوشته رویترز، در حالی که منابع خبری در یونان از مقابله نیروهای امنیتی و پلیس یونان با هزاران مهاجر در مرز ترکیه خبر داده‌اند، «کریاکوس میتسوتاکیس» نخست‌وزیر این کشور دستور برگزاری نشست شورای امنیت ملی یونان را صادر کرد.

پیش از رسانه‌ای شدن خبر درخواست نخست‌وزیر یونان برای برگزاری نشست شورای امنیتی ملی، یک منبع یونانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه، آماری درباره مقابله نیروهای امنیتی و پلیس یونان با مهاجران ارائه داد.

به گفته این منبع دولتی یونان، از ساعت ۶ صبح روز شنبه (دیروز) تا ۶ صبح یکشنبه (امروز) به وقت محلی، از ۹۹۷۲ مورد ورود غیرقانونی در منطقه اوروس در نزدیکی مرز با ترکیه جلوگیری شده است.

این منبع یونانی همچنین خبر داد، تعداد زیادی از مهاجران اوایل بامداد امروز از طریق جنگل «کاستانیس» تلاش کردند وارد یونان شوند.

طبق اعلام مقام‌های یونان، ۷۳ مهاجر بازداشت شده‌اند؛ مهاجرانی که «اهل ادلب سوریه نیستند بلکه مهاجران کشورهای افغانستان، پاکستان و سومالی هستند».

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه به دنبال کشته شدن ده‌ها نظامی این کشور در حمله پنجشنبه شب هفته گذشته به مواضع تروریست‌ها در ادلب سوریه تهدید کرد، ترکیه مرزهای خودش را به روی مهاجران باز می‌کند تا آنها به سمت کشورهای اروپایی بروند.

اردوغان به منظور اعمال فشار بر کشورهای عضو اتحادیه اروپا جهت همراهی کردن با ترکیه درباره تحولات ادلب، تهدید خود برای باز شدن مرزهای ترکیه به روی مهاجران را مطرح کرد.

به دنبال این تهدید، حرکت مهاجران به سمت مرزهای ترکیه با کشورهای اروپایی شدت گرفته و روز گذشته رسانه‌ها از درگیری‌های پلیس ضد شورش یونان با مهاجران خبر دادند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول