اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان

مسعود پاکزاد مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بهزاد محمدی،مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیدار و گفتگو کرد.

شمارش معکوس برای آغاز عملیات اجرایی مجتمع‌های پتروشیمی در منطقه ویژه پارسیان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسعود پاکزاد در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: هاب سوم پتروشیمی به مقصد مهم سرمایه گذاران در حوزه تولید محصولات پتروشیمی تبدیل شده است و منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در حال حاضر دارای مجوز برداشت روزانه ۲۰ میلیون متر مکعب گاز می باشد و ان‌شاالله در تلاشیم با کمک و همراهی سازمان ایمیدرو و  همکاری و مساعدت وزارت نفت دیگر خوراک ها از جمله متان، اتان، گاز ال پی جی و سایر خوراک های مورد نیاز را جهت سرمایه گذاران فراهم کنیم.

وی افزود: استقرار گمرک، مجوزات زیست محیطی، مجوز تاسیس بندر پارسیان از سازمان بنادر و دریانوردی، مرز مجاز دریایی، تصویب طرح جامع منطقه در هیات دولت در کنار زیرساختهای اجرا شده و در دست اجرا پارسیان را به بهشت سرمایه گذاران داخلی و خارجی تبدیل کرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در ادامه افزود: با حمایتهای دکتر غریب پور رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو تا کنون ۹۰ میلیون یورو جهت ساخت اسکله بندر پارسیان هزینه شده و بزودی اسکله ۵ با کاربری فله خشک با ظرفیت ۴ میلیون تن به بهره برداری میرسد و اسکله نفتی و پتروشیمی با پیشرفت ۵۰ درصد در حال تکمیل می باشد.

در این دیدار بهزاد محمدی از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان به عنوان یک ظرفیت مهم و کم نظیر نام برد و از از همکاری و تعامل بیشتر شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سازمان ایمیدرو در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان خبر داد و بر  گشایش اعتبار در آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی ها در هاب سوم پتروشیمی ایران تاکید کرد.

در اواخر سال گذشته وزیر نفت  منطقه ویژه اقتصادی پارسیان را به‌عنوان هاب سوم پتروشیمی کشور معرفی کرد و کارشناسان حوزه انرژی معتقدند این منطقه بزودی فراتر از اقتصاد کشور نقش آفرینی خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۲۶۴/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول