اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

آیین اعتکاف رمضانیه در استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: امسال آئین اعتکاف ماه رجب برگزار نمی‌شود و در جهت محروم نشدن مؤمنین از این فرصت عبادی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

آیین اعتکاف رمضانیه در استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حفظ سلامتی آحاد جامعه و معتکفین لازم و ضروری است، اظهار داشت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا و به منظور کنترل سرعت انتشار این ویروس مراسم اعتکاف، به جای ماه رجب، این امر عبادی امسال در ماه رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: براساس اعلام سراسری ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر و در راستای حفظ سلامت مردم، امسال آئین اعتکاف ماه رجب برگزار نمی‌شود و در جهت محروم نشدن مؤمنین از این فرصت عبادی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی خواهد شد که زمینه برگزاری مراسم اعتکاف در ماه مبارک رمضان فراهم شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام آیات، روایات و احادیث فراوانی داریم که مسلمانان را به رعایت نکات بهداشتی و درمانی توصیه می‌کند، افزود:  با توجه به وجود آمدن شرایط اضطرار فعلی در کشور که تعدادی از مردم مبتلا به ویروس کرونا هستند و هم با عنایت به توصیه‌های دینی و مذهبی آئین اعتکاف رجبیه امسال در استان بوشهر نیز مثل دیگر استان‌های کشور برگزار نخواهد شد.

سروستانی گفت:  انتظار می‌رود با توجه به شرایط پیش‌آمده، تمامی مساجد بیش از گذشته نسبت به رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی کردن سرویس‌های بهداشتی و تهیه مایع دست‌شویی اهتمام ورزند تا هرچه زودتر این بیماری کنترل و از حالت اضطرار خارج شود.

 انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول