اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

۲۰ هزار ماسک فیلتردار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۰ هزار ماسک فیلتر دار N۹۵ برای توزیع در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در اختیار دانشگاه‌ علوم پزشکی مشهد قرار گرفت.

۲۰ هزار ماسک فیلتردار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در حاشیه دومین نشست کمیته اقتصادی تأمین، توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: این تعداد ماسک با نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان صنعت، معدن و تجارت از فردا در اختیار بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی استان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: اواخر هفته جاری نیز محموله جدیدی از ماسک‌های N۹۵ که بیشتر کاربرد بیمارستانی دارد، وارد خراسان رضوی می‌شود تا نیاز بیمارستان‌های استان در این زمینه به‌طور کامل تأمین شود.

وی با اشاره به مصوبات کمیته اقتصادی تأمین، توزیع و نظارت بر بازار ستاد ویژه پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: در این نشست مقرر شد با تأمین مالی یکی از واحدهای صنعتی استان، تولید الکل توسط این واحد افزایش یابد و مشکل زیست محیطی واحد صنعتی دیگری که تولید الکل دارد، به سرعت برطرف شود.

رسولیان افزود: کل الکل تولید شده توسط این ۲ واحد صنعتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی مشهد به واحدهای تولیدکننده مواد ضدعفونی کننده استان اختصاص می‌یابد تا نیاز این واحدها تامین شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: متقاضی جدیدی برای راه‌اندازی واحد تولیدی الکل در استان شناسایی شده که قرار است با صدور مجوز برای وی بتوان خط تولید جدیدی در این زمینه ایجاد کرد.

وی گفت: تلاش شده است با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بخشی از نیاز واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده به الکل از خارج استان تامین شود.

رسولیان افزود: واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی کننده در خراسان رضوی باید در مرحله نخست تولیدات خود را به بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص دهند و مازاد آن را با مدیریت دانشگاه مربوطه بین داروخانه‌ها و بخش‌های عمومی دیگر توزیع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون یک واحد صنعتی در استان، تولید ماسک سه لایه داشته که به زودی دو واحد صنعتی جدید با ظرفیت زیاد وارد مدار تولید ماسک سه لایه استاندارد خواهد شد.

وی گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در خراسان رضوی برای مقابله با کرونا به یک سری تجهیزات و وسایل دیگر نیز نیاز دارند که ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان از مسیرهای مختلف به‌دنبال تأمین این نیازهاست.

رسولیان با بیان اینکه مشکلی در تامین دستکش به عنوان یکی از ملزومات پیشگیری از کرونا وجود ندارد، افزود: دستکش مورد نیاز در اختیار بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و داروخانه‌ها قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۵۰ درصد از کل اقلام و ملزومات پیشگیری و مقابله با کرونا تامین شده در استان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۵۰ درصد دیگر در اختیار سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان قرار می‌گیرد.

وی گفت: توزیع الکل و مواد ضدعفونی کننده از سوی واحدهای تولیدی در خراسان رضوی باید تحت نظارت کامل دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان انجام گیرد و ارگان‌های بازرسی به‌ویژه تعزیرات حکومتی به‌صورت شبانه‌روزی بر بازار این ملزومات نظارت کنند.

رسولیان افزود: هر محموله کشف شده توسط بازرسان دستگاه های نظارتی طبق مصوبه ستاد تدبیر خراسان رضوی تحویل دانشگاه‌های علوم پزشکی استان می‌شود و بخش مازاد بر نیاز دانشگاه‌ها در بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول