اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از تعطیلی گیم‌نت‌ها تا میدان دام در گنبدکاووس

فرماندار ویژه گنبدکاووس از شناسایی 34 مورد بیمار دارای علام مشکوک به بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: میدان دام و گیم‌نت‌های گنبدکاووس نیز تعطیل شدند.

از تعطیلی گیم‌نت‌ها تا میدان دام در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس پس از شیوع بیماری کرونا در استان گلستان شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان گنبدکاووس نیز برای چندمین بار در طی روزهای گذشته صبح امروز تشکیل جلسه داد تا ضمن بررسی آخرین وضعیت این شهرستان مصوبات لازم را نیز برای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا به تصویب برسانند.

* تعطیلی گیم‌نت‌ها و هرگونه مرکز تجمع در شهرستان

فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه جلسه شورای سلامت در صورت لزوم باید به صورت روزانه نیز تشکیل شود، اظهار کرد: سلامت مردم خط قرمز همه ماست و باید در عین خونسردی و حفظ آرامش تمام تلاش خود را برای سلامت مردم به کار ببندیم.

عبدالقدیر کریمی با تاکید بر تداوم تعطیلی بازارهای هفتگی و نظارت دائم بر رستوران‌ها و مراکز عرضه غذا و خوراکیجات، افزود: از خبرنگاران که در سیل گذشته یاور واقعی ما و مردم بودند نیز می‌خواهیم در راستای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی هدفمند به مردم به ایفای نقش بپردازند.

وی با بیان اینکه اداره صمت نسبت به تعطیلی مراکز بازی دسته جمعی از جمله گیم‌نت‌ها اقدام کند، خاطرنشان کرد: نظارت بر نانوایی ها و دقت در تفاوت فرد پول گیرنده و ارائه دهنده نان از اولویت‌های نظارتی اصناف است که باید دقت شود و واحدهای متخلف خبازی به سرعت پلمب شوند.

* نگران سلامت پزشکان و کادر درمانی هستیم

فرماندار گنبدکاووس با تقدیر از امام جمعه شهرستان به دلیل تدبیر مناسب به منظور لغو برگزاری نماز جمعه این هفته، اضافه کرد: همه باید شرایط به وجود آمده را درک کرده و دست در دست هم دهیم تا بتوانیم بر این مشکل چیره شویم.

کریمی با اشاره به اینکه هرگونه تجمع غیرضروری در سطح شهرستان باید لغو شود، تصریح کرد: از مدیران ادارات و نهادها می‌خواهیم نسبت به بررسی و تصمیم‌گیری درباره اجتماعات شکل گرفته در حوزه اداری خود اقدام کرده و از ارجاع موضوع به صورت موردی به فرمانداری و شورای سلامت خودداری کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 34 نمونه مشکوک به کرونا در سطح شهرستان گنبدکاووس شناسایی و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های بزرگ ما سلامت کادر بهداشتی و درمانی در کنار مردم عزیز است که برای این عزیزان در خط مقدم مبارزه با کرونا نیز آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

* شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی در گنبدکاووس ایجاد شود

جانشین شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر در محدودیت‌هایی برای واگذاری وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک هستیم، گفت: اولویت‌بندی ما برای توزیع این اقلام فعلا مراکز درمانی است تا زمانی که دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان اقدام به توزیع گسترده اقلام حفاظت فردی کند.

رضایی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در روزهای اخیر را لزوم اطلاع‌رسانی دقیق و فنی به مردم دانست و ادامه داد: رعایت اصول بهداشت فردی و محیطی اقدامی است که می‌تواند در پیشگیری و کنترل موضوع بیشترین کمک را به ما کند.

وی با تاکید بر لزوم محقق شدن وعده رئیس کل دادگستری استان گلستان مبنی بر تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی در گنبدکاووس، تصریح کرد: ما در حوزه نظارت تمام تلاش خود را در سطح شهرستان انجام می‌دهیم و امیدواریم همچون همیشه حمایت دستگاه قضایی را در مسیر برخورد با متخلفان همراه خود داشته باشیم.

رئیس بیمارستان طالقانی گنبدکاووس خواستار ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در سطح شهرستان شد و اضافه کرد: تهیه ماسک و ماده ضدعفونی کننده برای تاکسی‌ها نیز یکی از درخواست‌هایی است که به صورت جدی باید مورد رسیدگی توسط مسوولان قرار بگیرد.

* روند توزیع اقلام بهداشتی در ادارات تسریع شود

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه توزیع اقلام بهداشتی در ادارات و نهادها با کندی رو به رو شده است، اظهار کرد: انتظار ما این است که علاوه بر کارمندان لوازمی برای ارائه به مراجعه‌کنندگان به ادارات نیز در نظر گرفته شود تا شائبه تفاوت میان کارمندان و ارباب‌رجوع به وجود نیاید.

غلامعلی نورا با بیان اینکه میادین تره‌بار، رستوران‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و سایر مراکزی که امکان انتقال بیماری کرونا در آن زیاد است نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، افزود: دستورالعمل‌های جامع مقابله با این بیماری می‌تواند به سرعت درب منازل مردم توزیع شود.

* خرید 4000 بسته بهداشتی توسط شهرداری

شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمامی اتوبوس‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی شهر ضدعفونی شده‌اند، خاطرنشان کرد: جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی نیز به صورت کامل ضدعفونی شده‌اند و آموزش‌های لازم نیز به پرسنل جایگاه‌ها داده شده است.

وی از اخذ مجوز خرید 4 هزار بسته بهداشتی به ارزش 200 میلیون ریال از شورای شهر گنبدکاووس خبر داد و گفت: خرید این لوازم از سوی شهرداری صورت گرفته و مرحله اول این بسته‌های بهداشتی نیز به ما رسیده است که در محلات با اولویت محلات حاشیه‌نشین توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول