اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تشدید نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی در بندر ماهشهر

دادستان شهرستان بندرماهشهر گفت: به دنبال گلایه های شهروندان از کمبود اقلام بهداشتی، تلاش ها برای شناسایی محتکرین و متخلفین و در نهایت برخورد با آنها تشدید شده است.

تشدید نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی در بندر ماهشهر

مهدی محمدی دادستان شهرستان بندرماهشهر امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرماهشهر با اعلام برخورد شدید با محتکران اقلام بهداشتی در این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ویروس در کشور، متاسفانه برخی واحدهای صنفی اقدام به احتکار اقلام بهداشتی از جمله ماسک، ژل ضدعفونی و دستکش می کنند که در نتیجه این موضوع موجب گران شدن این اقلام شده است.

وی افزود: از این رو تیمی متشکل از نمایندگانی از سوی دادستان، شبکه بهداشت و درمان، صنعت، معدن، تجارت و پلیس امکان از روزهای اولیه شیوع این بیماری طی بازدیدهایی سعی در تنظیم بازار و برخورد با متخلفان این امر و تهدیدکنندگان امنیت اقتصادی کرده اند.

محمدی عنوان کرد: یکی دیگر از دلایل کمبود اقلام بهداشتی از جمله دستکش، ماسک و ژل ضدعفونی تقاضای بالای شهروندان برای خرید این اقلام در برابر عرضه محدود آن در سطح کشور است که انتظار می رود افراد به اندازه نیاز خود اقدام به خرید کنند تا به منظور کنترل شیوع این بیماری، شهروندان دیگر نیز بتوانند اقدام به تهیه آن کنند.

دادستان شهرستان بندرماهشهر با اشاره به اعلام آمادگی صنایع پتروشیمی در تامین اقلام بهداشتی مراکز درمانی شهرستان خاطرنشان کرد: به دنبال پیگری های انجام شده، شرکت های صنایع پتروشیمی مستقر درشهرستان برای تامین اقلام بهداشتی بیمارستان ها و مراکز درمانی اعلام آمادگی کرده اند که دروهله اول نیازمندها و ایمنی کادر درمانی که در خط مقدم جبهه سلامت هستند تامین شود تا بتوان خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود با گلایه مندی از عدم رعایت الزامات بهداشتی از سوی برخی از شهروندان در این ایام بیان داشت: طبق توصیه کارشناسان بهداشت، بهترین نوع پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس رعایت بهداشت شخصی و خودداری از حضورغیرضروری در امکان عمومی است که متاسفانه طی بازدیدهای به عمل آمده به ویژه در مناطق حاشیه ای شهرستان، حضور غیرضروری شهروندان درامکان عمومی به ویژه بازارها و انجام خرید سال نو مشاهده شده است.

وی تاکید کرد: این در حالی است که همین امر بزرگترین عامل انتقال بیماری کرونا ویروس و شیوع آن در بین مردم است،چراکه قدرت انتقال و شیوع این ویروس بسیار بالاست و کنترل آن تنها از طریق حضور کمتر در امکان عمومی و رعایت بهداشت شخصی میسر می شود، درغیراین صورت کنترل شرایط دشوار خواهد شد.

دادستان بندرماهشهر در پایان خاطرنشان کرد: از این رو از شهروندان تقاضا می شود با جدی گرفتن این موضوع، از انجام کارهای غیرضروری به ویژه کارهای اداری غیرضرومری خود تا کنترل شرایط خودداری ککند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون، عرضه اقلام بهداشتی از جمله ماسک، دستکش و ژل ضدعفونی در داروخانه ها و فروشگاه های عرضه اقلام بهداشتی، کاهش چشمگیر داشته است، به گونه ای که در حال حاضر شهروندان با کمبود شدید این اقلام مواجه شده اند.

بنا بر این گزارش، پیرو اعلام روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر، تا به حال آزمایش 2 بیمار مبتلا به کرونا ویروس مثبت اعلام شده است و یکی از این بیماران که بیماری زمینه ای داشته است، نیز جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول