اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مقابله با «کرونا» با قانون 20- 20 / هر 20 دقیقه یکبار به‌مدت 20‌ثانیه دست‌ها شسته‌ شود

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس برای مقابله با بیماری کرونا پیروی از قانون 20-20 را توصیه کرد.

مقابله با «کرونا» با قانون 20- 20 / هر 20 دقیقه یکبار به‌مدت 20‌ثانیه دست‌ها شسته‌ شود

رسول پایدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی باید تمام تلاش خود را برای پیشگیری از وقوع و شیوع بیشتر این بیماری معطوف کنیم، اظهار کرد: مهم‌ترین نقش در این مسیر را نیز خود مردم ایفا می‌کنند که باید به خوبی به نقش خود آگاه باشند.

وی با بیان اینکه مردم برای مقابله با بیماری کرونا از قانون 20-20 پیروی کنند، تصریح کرد: در این قانون افراد باید هر 20 دقیقه یک بار به مدت 20 ثانیه دستان خود را به خوبی با آب و صابون مایع شست و شو دهند.

* برای موفقیت در مبارزه جدی با کرونا به کمک همه دستگاه‌ها از جمله بسیج، سپاه، هلال احمر و تعزیرات نیازمند هستیم

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر ضدعفونی روزانه تمام سطوح در ادارات و منازل، خاطرنشان کرد: برای ضدعفونی کردن سطوح می‌توان از محلول یک به 49 واحد آب و مواد شوینده موسوم به وایتکس استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه برای موفقیت در مبارزه جدی با این بیماری به کمک همه دستگاه‌ها از جمله بسیج، سپاه، هلال احمر و تعزیرات نیازمند هستیم، ادامه داد: از مدیران اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز تقاضا داریم نسبت به لغو تمامی تجمعات و همچنین طواف اجساد دور ضریح مطهر امامزادگان یحیی بن زید (ع) و «ملاعلی عطا دانشمند» اقدام لازم را انجام دهد.

* وضعیت را اضطراری اعلام کنید

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس در این جلسه با اشاره به اینکه درخواست ما از فرماندار و اعضای شورای سلامت این است که در سطح شهرستان گنبدکاووس اعلام وضعیت اضطرار شود، اظهار کرد: سایر اقدامات عملیاتی نیز به صورت مرتب و پرتکرار باید در سطح شهرستان صورت بگیرد.

عبدالحمید پالیده با بیان اینکه ضدعفونی کردن فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط کارشناسان ما به عوامل و فروشندگان آموزش داده شده است، افزود: به همه فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی نیز تاکید کرده‌ایم که باید از دستکش‌های یک بار مصرف در حین ارائه خدمات استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه از مدیران ادارات و نهادها می‌خواهیم که گندزدایی را در سطح اداره خود به کرات صورت دهند، خاطرنشان کرد: پرسنل ما به صورت روزانه نظارت بر ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها و وسائل نقلیه عمومی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

* تردد و ملاقات در زندان‌ها ممنوع شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه اداره اوقاف و امور خیریه باید با ضدعفونی کردن اماکن تجمعی و همچنین نظارت بر مهرهای مساجد به ما کمک کند، ادامه داد: به حداقل رساندن ترددها و لغو ملاقات در زندان‌ها نیز کمکی است که دادستان می‌تواند به ما کند.

پالیده بر ضرورت مقابله با فروشندگان غیرمجاز موادغذایی در سطح شهر تاکید کرد و گفت: همه ادارات، نهادها و اصناف نصبت به تهیه و نصب اطلاعیه‌های بهداشتی در محیط کار خود اقدام جدی داشته باشند و مدیران ارشد شهرستانی نیز هرگونه تجمع کلی را در سطح شهرستان لغو کنند.

وی با بیان اینکه به زودی تعداد زیادی ماسک و مایع ضدعفونی کننده در سطح شهرستان توزیع می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر اولویت توزیع با مراکز درمانی و خدمات بهداشتی است تا بتوانیم با سرعت پیشگیری و کنترل این بیماری را در دستور کار خود قرار دهیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه به لطف خدا و با کمک مردم شریف و وظیفه‌شناس شهرستان این برهه را نیز پشت سرخواهیم گذاشت، اضافه کرد: عبور از این برهه زمانی حساس نیز همچون همیشه نیازمند آرامش، وحدت و یک همت دسته‌جمعی است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول