اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مسؤولان راه و شهرسازی کردستان صدای مردم را بشنوند+فیلم و عکس

جمعی از مردم بخش سرشیو مریوان با ارسال فیلم و عکس به خبرگزاری فارس کردستان، خواستار توجه مسؤولان به وضعیت راه دسترسی چندین روستای این بخش شده‌اند و از ما خواسته‌اند تا موضوع را از طریق مسؤولین ذیربط پیگیری کنیم.

مسؤولان راه و شهرسازی کردستان صدای مردم را بشنوند+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اینکه روستاها دروازه پیشرفت شهرها هستند و توسعه شهرها از روستاها می‌گذرد موضوعی انکارناپذیر است، تلاش برای توسعه و رونق روستاها می‌تواند ضمن جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه مردم از روستا و افزایش حجم حاشیه‌نشینی در شهرها موجب رونق اقتصادی هر منطقه‌ای شود.

یکی از مهم‌ترین مباحث در ماندگاری جمعیت روستایی توجه به زیرساخت‌ها و بحث اقتصاد و اشتغال در روستاها است و یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها موضوع راه دسترسی مناسب است.

متاسفانه راه روستایی آسفالته بنا به دلایل متعدد در استان کردستان مغفول مانده است به گونه‌ای که با وجود تلاش‌ها و اختصاص اعتبارات ویژه طی سال‌های اخیر به بحث توسعه و ایجاد زیرساخت راه‌های روستایی در این استان شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی کردستان از راه آسفالت و بهسازی شده با فاصله ۲۵ درصدی نسبت به شاخص کشوری حدود ۴۹ درصد است و این استان مرزی در این زمینه جزء استان‌های آخر کشور است.

نبود راه دسترسی مشکل اصلی مردم بخش سرشیو مریوان

جمعی از مردم بخش سرشیو مریوان با ارسال فیلم و عکس به خبرگزاری فارس کردستان، خواستار توجه مسوولان به وضعیت راه دسترسی چندین روستای این بخش شده‌اند و از ما خواسته‌اند تا موضوع را از طریق مسوولین ذیربط پیگیری کنیم.

مسدودشدن راه دسترسی مردم در زمان بارش برف تنها مشکل مردم این منطقه نیست، آنها می‌گویند به محض بارش مسیر دسترسی به حدی خطرناک می‌شود که بیم تصادف چندین خودرو و ایجاد مشکلات جدی برای بهره‌برداران از این مسیر وجود.

احداث 700 کیلومتر راه روستایی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در این باره می‌گوید: اگرچه بهسازی و آسفالت ۷۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان در دست اجراست اما برای رسیدن به میانگین کشوری باید یک‌هزار و ۵۴۰ کیلومتر راه‌ روستایی در استان آسفالت شود.

محمدصدیق ثابتی از بدهی ۲۱۰ میلیارد تومانی راه و شهرسازی به پیمانکاران فعال در حوزه احداث راه‌های روستایی خبر داد و گفت: دنبال راه‌کار تامین اعتبار مورد نیاز برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و همچنین تامین اعتبار برای اجرای پروژه‌های جدید هستیم.

به گفته وی، میانگین بهره‌مندی مناطق روستایی از راه آسفالته در کشور حدود ۷۴ درصد و در استان کردستان با ۲۵ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری حدود ۴۹ درصد است.

نبود راه دسترسی مناسب و آسفالته موجب شده هر ساله با شروع فصل برف و باران به ویژه در ایام و فصول سرد سال مردم ساکن در روستاهای صعب‌العبور این استان دچار مشکلات جدی شوند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول