اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: ترامپ از صرف بودجه هنگفت نظامی آمریکا ناراضی است

رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه‌ای ضمن تأکید بر اینکه هیچ کشوری جرئت مقابله مسلحانه با روسیه را ندارد گفت که رئیس‌جمهور آمریکا به وی گفته است که از بودجه نظامی هنگفت آمریکا ناراضی است.

پوتین: ترامپ از صرف بودجه هنگفت نظامی آمریکا ناراضی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) برای گفت‌وگو با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص سرنوشت معاهده کاهش تسلیحات استراتژیک (استارت ۳)، وارد بحث و گفت‌وگو شود.

پوتین در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی «تاس» تصریح کرد که عدم تمدید پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک یا همان «استارت ۳» اشتباه است و با تأکید بر اینکه به خوبی به موضوع استارت ۳، واقف است و بر آن تسلط دارد، در این خصوص توضیح داد: «ما می‌توانیم [با ترامپ] در این خصوص بحث و گفت‌وگو کنیم. می‌توانیم با هرکسی در این خصوص گفت‌وگو داشته باشیم».

رئیس‌جمهور روسیه ضمن تأکید بر اهمیت این پیمان دفاعی گفت: «تمدید پیمان استارت ۳، امری ضروری به حساب می‌آید».

این مقام ارشد روس در خصوص علت عدم تمایل واشنگتن به تمدید این پیمان گفت که احتمالاً این امر به واسطه نوع درک آمریکا از امنیت و چگونگی تضمین آن مربوط می‌شود.

پیش از این نیز رئیس‌جمهور روسیه از واشنگتن خواسته بود که بدون تعیین هرگونه پیش‌شرطی، پیمان استارت ۳ را تمدید کند اما واشنگتن تاکنون هیچ‌ پاسخی به این درخواست روسیه نداده است.

توافق دوجانبه روسیه و آمریکا در خصوص کاهش و محدود کردن سلاح‌های تهاجمی راهبردی در سال ۲۰۱۰ به امضا رسید و این پیمان، تنها معاهده معتبر محدودکننده تسلیحات بین دو کشور روسیه و آمریکا است که اعتبار آن در فوریه ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد.

پوتین در بخشی از مصاحبه خود به جزئیات گفت‌وگو با ترامپ در خصوص بودجه نظامی آمریکا پرداخت و گفت که ترامپ به وی گفته است که بودجه نظامی آمریکا بیش از حد زیاد است و ایالات متحده آمریکا بیش از مسکو هزینه صرف بخش دفاع می‌کند.

وی در این خصوص گفت: «دونالد (ترامپ) به من گفت... آنها بودجه (دفاعی) بسیار زیادی را برای سال آینده، فکر کنم حدود ۷۳۸ میلیارد دلار تصویب کرده‌اند».

رئیس‌جمهور روسیه سپس ادامه داد که دونالد ترامپ از صرف این بودجه هنگفت برای بخش نظامی و دفاعی آمریکا ابراز تأسف کرده است. و سپس توضیح داد «هزینه‌ها بسیار زیاد است اما او (ترامپ) مجبور (به تأیید بودجه دفاعی آمریکا) است. او در حقیقت حامی خلع سلاح است».

رئیس‌جمهور روسیه سپس به سلاح‌های فراصوت جدید روسیه اشاره کرد و گفت که این سلاح‌ها به حفظ توازن راهبردی جهان کمک می‌کند و توضیح داد: «ما (روسیه) بعد از تولید این سامانه‌های [فراصوت] از جمله آنهایی که به سادگی قادر به گریز از هر سامانه ضدموشک بالستیک هستند، این ثبات راهبردی و توازن راهبردی را حفظ می‌کنیم. چنین چیزی نه تنها برای ما بلکه برای ثبات جهان ضروری است». 

پوتین همچنین با تأکید بر قدرت روسیه گفت که مسکو قصد مقابله با هیچ‌کس را ندارد و زمینه‌ای را فراهم آورده است که کشورهای دیگر نیز حداقل جرئت تقابل مسلحانه با روسیه را نداشته باشند و توضیح داد: «ما قصد مقابله با کسی را نداریم. ما شرایطی را به وجود آورده‌ایم که هیچ‌کس خواستار جنگ با ما را ندارد».

وی با اشاره به بودجه دفاعی روسیه گفت که روسیه در زمینه بودجه دفاعی در رده هفتم جهان بعد از ایالات متحده، چین، عربستان سعودی، بریتانیا، فرانسه و ژاپن دارا است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول