اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مقام شانگهای: انتخابات پارلمانی تاجیکستان شفاف و دموکراتیک بود

معاون دبیرکل سازمان همکاری شانگهای انتخابات پارلمانی تاجیکستان را شفاف، قابل اعتماد و دموکراتیک اعلام کرد.

مقام شانگهای: انتخابات پارلمانی تاجیکستان شفاف و دموکراتیک بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «نورلان آکاشکارف» معاون دبیر کل سازمان همکاری شانگهای در  نشستی مطبوعاتی انتخابات پارلمانی اول مارس در تاجیکستان را شفاف و دموکراتیک خواند.

وی گفت: ناظران سازمان همکاری شانگهای نقض مقررات قانون ملی که مشروعیت انتخابات پارلمانی اول مارس در تاجیکستان را زیر سوال ببرد، ثبت نکردند.

بنابر صحبت‌های آکاشکارف، ناظران سازمان همکاری شانگهای انتخابات پارلمانی در تاجیکستان را شفاف، قابل اعتماد و دموکراتیک می‌دانند.

وی در ادامه دعوت ناظران بین المللی سازمان همکاری شانگهای برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور را تلاش ریاست جمهوری تاجیکستان برای تضمین حداکثر شفافیت و دموکراسی در انتخابات تلقی کرد.

آکاشکارف همچنین گفت: اعضای گروه ناظران شانگهای از 314 شعبه رای گیری و همچنین نهادهای انتخاباتی منطقه‌ای و ناحیه‌ای تاجیکستان بازدید کردند و هیچ مانعی برای بازدید آنان از محل‌های رای گیری ایجاد نشده است.

بنابر گزارش کمیسیون مرکزی انتخابات و همه پرسی تاجیکستان در انتخابات پارلمانی این کشور که روز گذشته، اول مارس، برگزار شد تا ساعت 15:00 بعد از ظهر، 75.1 درصد یا بیش از 3 میلیون و 730 هزار نفر پای صندوق‌های رای‌ حاضر و به نامزد منتخب خود رأی دادند.

نتایج مقدماتی انتخابات بعد از ظهر امروز توسط کمیسیون مرکزی انتخابات همه پرسی اعلام خواهد شد.

در انتخابات پارلمانی اول مارس در تاجیکستان 240 کاندید از هفت حزب سیاسی از جمله حزب خلق دموکرات، حزب اصلاحات اقتصادی، حزب کشاورزی، حزب کمونیست، حزب دموکرات، حزب سوسیالیست، حزب سوسیال دموکرات برای اشغال 63 کرسی این مجلس با هم به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول