اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

زنده‌شدن امید به زندگی در روستاهای خراسان جنوبی/ جاری شدن آب در ۱۰۰ رشته قنات

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون آب در 100 قنات استان به همت بسیج سازندگی جاری شد، گفت: بر این اساس چندین پروژه دیگر شناسایی شد و حدود چهار پروژه آغاز شده که با کمک خیرین کار اجرایی این قنوات تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

زنده‌شدن امید به زندگی در روستاهای خراسان جنوبی/ جاری شدن آب در ۱۰۰ رشته قنات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری ظهر امروز در حاشیه بازدید از قنوات روستای سنگ‌آباد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های سازمان بسیج سازندگی احصاء مشکلات و مسائل روستاها و مناطق محروم با کمک گروه‌های جهادی و تسهیل‌گرانی است که در راستای خدمات اجتماعی در روستاها و مناطق مختلف استان فعالیت می‌کنند.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ سال است که سازمان بسیج سازندگی در زمینه قنوات و پروژه‌های مرتبط با منابع آب کشاورزی فعالیت می‌کند، یکی از موضوعاتی که جدیداً شناسایی شده مشکل عدم بهداشت و غیرقابل شرب بودن آب قنوات برخی از روستاها است که علی‌رغم وجود آب قنات به‌دلیل آلودگی آب امکان استفاده مردم روستا از این آب غیرممکن می‌باشد.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در خصوص قنواتی نیازمند مرمت، تبیین کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده و با استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه محرومیت‌زدایی و همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان بررسی میدانی از این پروژه‌ها انجام شد.

هنری توضیح داد: یکی از این پروژه‌ها قنات روستای سنگ‌آباد بود که به‌دلیل آلودگی و غیر بهداشتی‌بودن آب با نمونه‌گیری‌های انجام شده توسط معاونت بهداشت از مظهر قنات مشخص شد و جهت رفع این آلودگی مسیر آب به طول ۳۵۰ متر از مادر چاه لوله‌گذاری و بعد از اتمام لوله‌گذاری مجدد نمونه‌برداری و آزمایش آب انجام و در نتیجه آب کاملاً بهداشتی و مورد استفاده عموم مردم قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون آب در 100 قنات خراسان‌جنوبی به همت بسیج سازندگی جاری شد، افزود: بر این اساس چندین پروژه دیگر شناسایی شد و حدود چهار پروژه آغاز شده که با کمک خیرین کار اجرایی این قنوات تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی مطرح کرد: یکی از ظرفیت‌های ایجاد شده جهت کمک به پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی ظرفیت مجمع خیرین جهادی و محرومیت‌زدایی استان می‌باشد.

هنری ادامه داد: این مجمع مبتنی بر نیازهای احصاء شده مناطق مختلف و در موضوعات مختلف عمرانی، فرهنگی، اشتغال و سلامت فعالیت می‌کند و کل اعتبار این پروژه‌ها توسط خیرین تأمین می‌شود که ظرف دو ماه گذشته بیش از ۱۵۰ میلیون تومان از کمک‌های خیرین در پروژه‌های مرتبط با منابع آب جذب شده که بیش از سه برابر این مبلغ در بحث خرید مصالح و کمک‌های سازمان بسیج سازندگی استان کار اجرایی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین با پیگیری‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه و قرارگاه پیشرفت و آبادانی بخش قابل توجهی از پروژه‌ها برای سال ۱۳۹۹ پیش‌بینی و در ابتدای سال کار اجرایی این پروژه‌ها آغاز خواهد خورد.

انتهای پیام/69039/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول