اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

قایق‌های صیادی از غافله دریافت سهمیه بنزین عقب مانده‌اند

سخنگوی صیادان کشور گفت: معیشت صیادان به دلیل عدم تحصیص سهمیه بنزین به خطر افتاده و تاکنون به حقوق صیادان در سهمیه بندی بنزین توجه نشده است.

قایق‌های صیادی از غافله دریافت سهمیه بنزین عقب مانده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، کامران آتین صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که طبق مکاتبات و رایزنی سازمان شیلات ایران با وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور با در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای صیادان که در نهایت با اعطای ۱۲۰۰ لیتر در ماه به قایق های صیادی مصوب گردید تا به امروز اجرایی نشده است و گویا به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: بنا بر مذاکرات انجام شده بر سهمیه‌بندی قبلی بنزین برای قایق‌های صیادی، مصرف سوخت این قایق‌ها، با توجه به نظرات فائو در این زمینه، قدرت موتور، فاصله صیدگاهی، روزهای دریاروی در نهایت با ۱۲۰۰ لیتر سوخت ۱۵۰۰ تومانی به صیادان موافقت شد اما تا این لحظه با گذشت چند ماه خبری از عملی شدن آن نیست.

سخنگوی اتحادیه صیادان کشور اضافه کرد: این موضوع باعث ایجاد اضطراب در تعاونی‌ها و در بین صیادان شده است.*

آتین با بیان این که در کشور‌های خارجی میزان سوخت مورد نیاز صیادان بر اساس فرمول جهانی فائو تعیین می‌شود، عنوان داشت:  بر اساس قدرت موتور و مدت زمانی که صیادان در دریا حضور دارند و فاکتور‌های دیگر برای کلاس 48 اسب روزانه 49 لیتر و برای کلاس 55 اسب 56 لیتر در روز نیاز است که در ماه برای 21 روز تلاش یک شناور حدود 1400 لیتر در نظر گرفته می‌شود که در دور قبلی که سوخت سهمیه‌بندی شد و یارانه به آن تعلق گرفت، همین میزان سهمیه یعنی 1400 لیتر به صیادان اختصاص داده شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سهمیه قایق‌های صیادی ۱۲۰۰ لیتر معین شده پس از مدت چند ماه هنوز خبری از واگذاری سهمیه سوخت به صیادان نیست و منجر به نگرانی و گرفتاری امورات معیشتی صیادان شده است.

آتین از استانداران و مجمع نمایندگان نوار شیلاتی کشور و از وزارت نفت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور خوهان رسیدگی به احقاق حقوق صیادان به صورت قاطع شد.

انتهای پیام/3264/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول