اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

آقای رئیس کیست؟/دلایل عدم حضور سرپرست سازمان ورزش شهرداری در محل کار

14 روز از استعفای سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران می گذرد. مدیریت شهری فراخوان برای انتخاب آقای رئیس داد. سریع القلم مدیر عامل سابق شهروند و محسنی شهردار منطقه 17 به مرحله نهایی رسیدند و قرار است ظرف چند روز آینده آقای رئیس انتخاب شود.

آقای رئیس کیست؟/دلایل عدم حضور سرپرست سازمان ورزش  شهرداری در محل کار

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، 29 بهمن امسال سومین سرپرس سازمان ورزش شهرداری تهران در پی فراخوان شهرداری برای انتخاب رئیس جدید استعفا داد.

رباطی سرپرست سازمان بعد از استعفا به سر کار نرفت و این سازمان عریض و طویل 14 روز بدون مسوول ماند.

حجت نظری مسؤول کمیته ورزش شورای اسلامی  شهر تهران در خصوص عدم حضور رباطی در   سازمان ورزش شهرداری تهران به فارس گفت: متأسفانه در جریان فرایند مدیرعامل سازمان ورزش نیستم، دوستان در شهرداری تهران در حال انجام این کار هستند و شاید تلقی‌شان این است که شورا نباید در امور اجرایی دخالت کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه  بیش از 2 هفته است این سازمان بدون رئیس است،‌گفت: این کار درست نیست و مکرراً در این باره تذکر دادیم. اعلام فراخوان در این شرایط درست نبود. زمانی فراخوان می‌دهیم که در ابتدای دوره باشیم و شناختی نسبت به مدیران نداشته باشیم، فراخوان دادن در این مقطع درست نبود.

نظری در خصوص استعفای رباطی گفت: استعفای آقای رباطی سرپرست سازمان ورزش پذیرفته نشده است و ایشان باید به دستور مافوق خود عمل کرده و در محل کار حضور می‌یافت و عدم انجام این کار تخلف است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که استعفا دادن یک فرایند است، گفت: این فرد یک طرفه استعفا داده اما مقام بالادستی‌اش موافقت نکرده و ایشان چون مستخدم سازمان است نباید محل کار خود را ترک می‌کرد و به نظر می‌رسد باید هیأت تخلفات در این زمینه ورود کند.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود آقای رباطی گله‌مندی‌هایی داشته که استعفا داده گفت: حتماً کسی که استعفا می‌دهد گله‌مندی دارد، فردی که رضایت داشته باشد استعفا نمی‌دهد اما به هر حال ایشان باید به حرف مافوق خود گوش می‌کرد و پستش را ترک نمی‌کرد. با این کار سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. سیستم نظم و انضباط می‌طلبد و همه باید رعایت کنند.

نظری در پاسخ به این پرسش که تا پایان سال جاری رئیس سازمان ورزش انتخاب می‌شود، گفت: در حال حاضر حضور سرپرست هم در این سازمان تخلف است چرا که قانوناً یک فرد نمی‌تواند بیش از ۴ ماه در یک پست سرپرست بماند و آقای رباطی یک سال است که سرپرست است و خود این اقدام تخلف است و باید تعیین تکلیف شود.

وی تأکید کرد: تذکرات متعددی در این زمینه داده‌ایم و این موضوع حتماً باید مورد بررسی قرار گیرد.

رباطی به بیمارستان رفت و "آنژیوگرافی قلب" انجام داد

بعد از اظهار نظر حجت نظری مبنی بر تخلف رباطی برای عدم حضور در سازمان ورزش یکی از مدیرمطلع در سازمان ورزش به خبرنگار فارس گفت: "مجید رباطی" سرپرست مستعفی این سازمان طی هفته گذشته به دلیل انجام "آنژیوگرافی قلب" و با تشخیص پزشک معالج خود از مرخصی استعلاجی استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش، مجید رباطی حدود یکسال به عنوان سرپرست در سازمان ورزش شهرداری تهران فعالیت می کرد و این حالی که طبق مصوبات شورای شهر، مهلت قانونی سرپرستی یک مدیر در شهرداری حداکثر ۴ ماه است. به نظر می رسد در مدت حضور رباطی در سازمان ورزش برخی اختلاف نظرها مانع تبدیل حکم سرپرستی به ریاست شده است.

این موضوع با انتقاد برخی اعضای شورای شهر تهران از جمله حجت نظری نیز شده بود که از انتخاب سرپرستان پی در پی برای سازمان ورزش طی دوسال اخیر گلایه کرده بود. 

تعیین تکلیف مدیریتی سازمان ورزش همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد و این درحالی است این سازمان با حدود ۲۰۰ مجموعه ورزشی تحت مدیریت خود از جمله سازمان های مهم شهرداری تهران محسوب می شود.

طی 14 روز گذشته و پس از استعفای سرپرست قبلی سازمان ورزش، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران واکنشی به این استعفا نشان نداد اما با انتشار فراخوان انتصاب مدیر عامل برای این سازمان، به طور تلویحی موافقت خود با این استعفا را نشان داده بود.

در فراخوان شهرداری تهران آمده است:

معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نظر دارد از بین مدیران رسمی یا قراردادی شهرداری تهران که سابقه مدیریت مرتبط با حوزه ورزش دارند، نسبت به انتخاب مدیرعامل سازمان ورزش، با شرایط ذیل اقدام کند:

1ــ  دارا بودن صلاحیت‌های عمومی و اختصاصی مطابق تعریف و مفاد دستورالعمل جامع انتصاب مدیران شهرداری تهران

2ــ حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته‌های مرتبط با وظایف و ماموریت‌های سازمان ورزش

3ــ دارای حداقل پنج سال سابقه مدیریتی و اجرائی مرتبط

4ــ دارای حداقل یکسال سابقه مدیریت در پست‌های مراتب 15 و بالاتر در شهرداری تهران

انتظار میرود داوطلبان نسبت به عملکرد سازمان ورزش شهرداری تهران، قابلیت‌ها، امکانات و ظرفیت‌های آن اشراف کافی داشته و بتوانند برنامه‌های اجرایی خود را به منظور پیشبرد اهداف و بهبود کارایی این سازمان ارائه دهند.

همچنین داوطلبان متصدی این پست جهت اعلام آمادگی و ورود به فرآیند ارزیابی لازم است حداکثر تا تاریخ 06/12/98 نسبت به ارسال رزومه خود به پست الکترونیک info@farhangi.tehran.ir اقدام کنند. شایان ذکر است پس از بررسی، از واجدین شرایط برای ارائه نگرش راهبردی و برنامه‌های اجرایی برای ارزیابی نهایی دعوت به عمل خواهد آمد.

بعد از فراخوان شهرداری تهران بر اساس  شنیده ها ۴۷ نفر از افرادی که دارای تجربه مدیریتی در شهرداری با جایگاه مدیر ۱۵ بوده اند، در این فراخوان شرکت کرده اند.در این میان گفته می شود گزینه هایی چون  "مسعود سریع القلم" مدیرعامل سابق شرکت شهروندو "امیرمحسنی" شهردار سابق منطقه ۱۷ تهران به مرحله نهایی رسیده و بزودی قرار است آقای رئیس از بین این دو نفر مشخص شود.

حال باید منتظر بود و دید بالاخره در یکسال و نیم پایانی مدیریت فعلی شهرداری آیا سازمان ورزش به ثبات مدیریتی می رسد یا همچنان اختلاف نظرها مانع از انتخاب رئیس برای این سازمان می شود؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول