اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

تب کرونا و افزایش مصرف اینترنت خانگی/ ظرفیت اپراتورها 250 گیگابیت اضافه شد

نایب‌رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در چند روز گذشته به دلیل افزایش استفاده مصرف دیتا با افت کیفیت روبه‌رو بودیم اما با افزایش ظرفیت 250 گیگابیت اپراتورها مشکل برطرف شد.

تب کرونا و  افزایش مصرف اینترنت خانگی/ ظرفیت اپراتورها 250 گیگابیت اضافه شد

سجاد بنابی رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به افزایش ظرفیت ۲۵۰ گیگابیت اپراتورهای داخل کشور،گفت: افت کیفیت و عدم ارائه سرویس از سوی اپراتورها در روزهای گذشته باعث مشکلاتی برای مردم شده بود، از دیروز برای دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و شبکه بین‌المللی وضعیت بهتری داریم و هیچ مشکلی وجود ندارد. در واقع باید بگویم مشکل اصلی افت ظرفیت در لایه دسترسی اپراتورهای موبایل و ارائه‌دهندگان خدمات FCP است که اینترنت و ترافیک داخل کشور بیشتری را به آنها اختصاص می‌دهیم.

* اپراتورها در افزایش مصرف دیتا آمادگی نداشتند

وی افزود: طی ۱۰ روز گذشته مصرف دیتاهای داخلی و بین‌المللی روند رو به رشدی داشته است که  اپراتورها به علت این افزایش برای ارائه سرویس در لایه‌های شبکه و فرکانس آمادگی نداشتند اما اکنون دیگر مشکلی وجود ندارد و وزارت ارتباطات آمادگی کامل داشته و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمات ندارد.

* بیشترین مصرف اینترنت مربوط به مصرف خانگی است

بنابی تصریح کرد: بیشترین مصرف اینترنت در حال حاضر در کشور مربوط به مصرف خانگی است که وجود کارمندان بخش خصوصی و دولتی به دلیل دورکاری یکی از عوامل افزایش مصرف اینترنت است.

* همراه اول و ایرانسل ظرفیت خود را افزایش دادند

وی یکی از مواردی که در هفته‌های گذشته موجب افت کیفیت در ارائه خدمات اینترنتی شده بود را حملات سایبری عنوان کرد و گفت: دو شرکت همراه اول و ایرانسل در حالی که بیشترین مشکل را در ارائه خدمات در چند روز گذشته داشتند، ظرفیت‌های خود را بالا برده اند و همچنان در حال افزایش ظرفیت هستند. این درحالی است که اگر اکنون خدمات اینترنتی اپراتورها با مشکل کمی روبرو بوده به خاطر محدودیت فرکانسی است.

* صدا و سیما باند ۷۰۰و۸۰۰ خود را دراختیار اپراتورها بگذارد

نایب رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت اضافه کرد: در حال حاضر وجود محدودیت فرکانس برای اپراتورها مسأله بسیار مهمی است چراکه اپراتورهای موبایل ظرفیت مورد نیاز را ندارند که در این رابطه باید بگویم به دلیل اینکه این ظرفیت در فرکانس مورد نیاز در اختیار صداوسیما است، اپراتورهای موبایل از داشتن آن محروم بوده و نمی‌توانند خدمات خود را با کیفیت بهتری انجام دهند. از طرفی باید به این نکته اشاره کنم که در حال حاضر باند ۷۰۰ و ۸۰۰ فرکانسی که در اختیار صداوسیما است می‌تواند به اپراتورهای موبایل در ارائه خدمات کمک بسیار زیادی کند؛ چراکه این باندها مختص تلویزیون آنالوگ بوده و استفاده نمی‌شود پس در نتیجه صداوسیما می‌تواند با در اختیار گذاشتن باندهای ۷۰۰ و ۸۰۰ که از آن هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند به اپراتورها کمک کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول