اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: موضع روسیه در قبال سوریه تغییری نمی‌کند

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به دیدار رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در خصوص ادلب، تاکید کرد که موضع مسکو در قبال سوریه بدون تغییر باقی مانده است.

کرملین: موضع روسیه در قبال سوریه تغییری نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) با تاکید بر عدم تغییر موضع مسکو در قبال سوریه، از آنکارا خواست به توافقات پیشین از جمله سوچی پایبند باشد.

به نوشته خبرگزاری «اینترفکس»، پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «ارتش روسیه به ترکیه اطلاع داده که دیگر نمی‌تواند امنیت هواپیماهای این کشور بر فراز آسمان ادلب را تضمین کند».

وی همچنین افزود که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او روز پنجم مارس (پنجشنبه پانزدهم اسفند) در مسکو دیدار و درباره سوریه رایزنی خواهند کرد.

پیش از این دفتر ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرده بود اردوغان در سفری یک روزه به روسیه می‌رود تا با پوتین درباره وضعیت ادلب و پیشروی‌های ارتش سوریه در عملیات ضد تروریستی در این استان صحبت کند. (جزئیات بیشتر)

ارتش ترکیه روز گذشته، بعد از افزایش تلفات ماجراجویی نظامی خود در ادلب و بیشتر شدن ابعاد این رسوایی، تجاوز نظامی جدیدی را به خاک سوریه با اسم رمز «عملیات سپر بهار» برای حمایت از گروه‌های تروریستی در برابر عملیات ارتش سوریه در ادلب آغاز کرد.

دولتمردان و ارتش سوریه بارها تأکید کرده‌اند که اجازه نخواهند داد هیچ قسمتی از خاک این کشور در اشغال متجاوزانی مانند آمریکا و ترکیه باقی بماند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» امروز خبر داد که درگیری‌های شدیدی در محورهای مختلف سراقب بین ارتش سوریه و نظامیان و تروریست‌های وابسته به ترکیه در جریان است. برخی منابع نیز از تسلط مجدد ارتش سوریه بر شهر راهبری «سراقب» در جنوب ادلب خبر دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول