اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

سبد فرهنگی خانوار از موسیقی خوب خالی است

رهبر گروه‌های موسیقی فرهنگسراهای اندیشه و امید گفت: جایگاه موسیقی در فرهنگ ما و سبد فرهنگی خانوار مشخص نیست. موسیقی در زندگی مردم حضور دارد اما هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

سبد فرهنگی خانوار از موسیقی خوب خالی است

سعید رضایت، رهبر ارکستر و خواننده درباره فعالیت‌های اخیر خود به خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس گفت: فعالیتی که در سالیان اخیر به صورت تخصصی دنبال می‌کنم و در حال کارکردن در آن هستم، حوزه موسیقی بانوان است و رهبر دو تا از گروه‌های هم‌سرایی و همخوانی بانوان هستم؛ یکی از این گروه‌ها که با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در منطقه ۷ و فرهنگسرای اندیشه کار خود را آغاز کرده است، گروه «آوای اندیشه» است و حدود ۱۵۰ عضو دارد.

وی ادامه داد: گروه دیگری که زیرنظر بنده تمرین می‌کنند، گروه جهاندیدگان «آواهای ماندگار» است که به همت منطقه ۱۳ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای امید کار خود را آغاز کرده است. فعالیت این گروه نیز این گونه است که اعضای آن هفته‌ای یکبار دور هم جمع می‌شوند و به صورت دسته‌جمعی روی آن کار می‌کنند.

این موسیقی‌دان گفت: خیلی از این بانوان این گروه به من می‌گویند که وقتی در این کلاس‌ها شرکت می‌کنیم واقعا حالمان خوب می‌شود و خیلی از گرفتاری‌های ذهنی ما حل می‌شود. سر این کلاس عزت نفس و اعتماد به نفس پیدا می‌کنیم و با حس و حال بهتری دیگر فعالیت‌های اجتماعی خود را ادامه می‌دهیم.

رضایت تاکید کرد: من همیشه یک شعار دارم و فعالیت‌هایم را براساس همین شعار تنظیم می‌کنم؛ این شعار این است که به دنبال بهترین گروه موسیقی شهر نیستم بلکه اولین اولویت من این است که با اخلاق‌ترین گروه موسیقی شهر را داشته باشم و بعد از آن به این فکر می‌کنم که بهترین گروه موسیقی بشوم. 

 

 

*سبد فرهنگی خانوار از موسیقی خوب خالی است

این هنرمند عرصه موسیقی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که معضلات و مشکلات حوزه موسیقی چیست، گفت: ما با برخی معضلات و مشکلات ریشه‌ای مواجه هستیم، به نظرم در تمام این سال‌ها نیاز به یک سری اتفاقات ریشه‌‌ای داشتیم که رخ بدهد اما به اندازه کافی رخ نداده است؛ به عبارت دقیق‌تر هنوز جایگاه موسیقی در فرهنگ ما و سبد فرهنگی خانوار مشخص نشده است. موسیقی در زندگی مردم حضور دارد اما هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است و معتقدم آموزش موسیقی باید از سیستم‌های خصوصی به سمت سیستم‌های دولتی برود. 

این موسیقی‌دان با اشاره به رهبری خود در گروه‌های کُر گفت: یکی دیگر از کارهایی که انجام می‌دهم رهبری گروه‌های کُر است؛ با توجه به دعوتی که از بنده در دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفت، تصمیم گرفتیم یک گروه کُر از دانشجویان پزشکی و رشته‌های زیرمجموعه آن تشکیل بدهیم. این گروه تمرینات خود را آغاز کرده و واقعا گروه مستعدی هستند. باید بگویم این گروه جدای از دو گروه قبلی است که پیرامون آن صحبت کردم و لازم است که اعضای گروه، مبانی موسیقی را به صورت جدی‌تر یاد بگیرند.

رضایت گفت: خود من نیز به عنوان خواننده موسیقی پاپ فعالیتی انجام می‌دهم، تاکنون قطعاتی از من منتشر شده است اما جسته و گریخته است. با این حال اخیرا پروژه‌ای را در زمینه موسیقی پاپ آغاز کرده‌ایم. این پروژه پیرامون اشعار کلاسیک است و به تعدادی از اشعار حافظ و مولانا اختصاص دارد، مجوز بعضی از شعرهای آن گرفته شده است و مشغول آهنگسازی هستیم. امیدوارم که در نیمه اول سال آینده این آلبوم منتشر شود. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول