اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اتحادی مبارک علیه یک ویروس منحوس/ جدال بام ایران با کرونا همچنان ادامه دارد

با گذشت قریب به دو هفته از شیوع ویروس کرونا در کشور، مردم و مسؤولان چهارمحال و بختیاری نیز با تمام توان برای مقابله با شیوع این ویروس در استان تلاش می‌کنند.

اتحادی مبارک علیه یک ویروس منحوس/ جدال بام ایران با کرونا همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مدتی است که یک ویروس کوچک تمام ابعاد زندگی بشر امروز با ادعاهای بزرگ را تحت شعاع قرار داده و روال عادی زندگی را در بسیاری از کشورها مختل کرده است.

کرونایی که دارد در دنیا پادشاهی می‌کند و برای نبرد حریف می‌طلبد، در کشورهای دیگر نمی‌دانم اما در ایران مرد میدان برای رویارویی با آن کم نبود، کم نیستند پزشکان و پرستارانی که این‌روزها به واسطه تلاش‌های بی‌دریغ‌شان سربازهای وطن نام گرفته‌اند؛ لباس خاکی سربازان وطن امروز جای خودش را به لباس سفید کادر درمانی داده اما روحیه همان روحیه است، فداکاری بخاطر وطن و در دست گرفتن جان برای آرامش و سلامت هموطن.

این روزها حضور ویروس کرونا در کشور و اخبار آن همه چیز را دربرگرفته و به هیچ چیز دیگری اجازه خودنمایی نمی‌دهد، حتی به نوروزی که عمر هزاران ساله دارد و حتی بلایای طبیعی که در گوشه گوشه کشور رخ داد و حریف کرونا نشد و به حاشیه رفت.

 اخبار کرونا این روزها هر خبر خوب یا بد دیگری را می‌بلعد و تمام کشور برای مقابله همه‌جانبه با آن هم‌قسم شده است.

در این بین استان چهارمحال و بختیاری هم پر شده از تصمیمات و اقدامات کرونایی که با هدف پیشگیری از شیوع این ویروس در استان انجام می‌گیرد، خیالمان راحت بود از وضعیت سفید در استان و اینکه حداقل بیخ گوشمان نرسیده که بالاخره روز گذشته اعلام ثبت اولین مورد قطعی ابتلا به این ویروس کاممان را بیش از پیش تلخ کرد، نه اینکه منتظرش نبودیم و یا غافلگیر شدیم نه، اما خبر بد، بد است دیگر... (اینجا بخوانید)

در طول حدود دو هفته اخیر هر ارگانی در استان با توجه به مسؤولیت اجتماعی خود برای کمک به این مبارزه اقداماتی انجام داده است.

 

استانداری، شهرداری، تعزیرات حکومتی، سپاه، حوزه‌های علمیه، همه و همه آمادگی خود را برای هرگونه کمک‌رسانی به مجموعه بهداشت و درمان استان اعلام کرده‌اند و تقاضا برای کمک‌های داوطلبانه به کادر بهداشت و درمان از میان اقشار مختلف مردم کم نبوده است، جلسات مکرر برای مقابله با این بحران برگزار و مصوبات آن‌ها با سختگیری پیگیری می‌شود.

تأکید استاندار بر همکاری تمام ارگان‌ها با علوم پزشکی/ با هرگونه تمرد و بی‌توجهی برخورد قانونی می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هرکسی در خصوص پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا با عوامل دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری نکند تخلف کرده و در صورت بی‌توجهی و تمرد مجرم است و با او برخورد قانونی خواهد شد.(اینجا بخوانید)

در قدم اول مدارس و مهدکودک‌های استان برای حفاظت از سلامت کودکان و نوجوانان تعطیل شد(اینجا بخوانید)، رفته رفته با درخواست دانشجویان دانشگا‌ه‌‌ها و تعدادی از حوزه‌های علمیه نیز فعالیت خود را متوقف کردند(اینجا بخوانید) و در نهایت تغییر ساعت کاری بانک‌ها و ادارات در دستور کار مسؤولان چهارمحال و بختیاری قرار گرفت.

در همان روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا، ارگان‌های مختلف نظیر ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌های متعدد از تعطیلی کلیه فعالیت‌های ورزشی، رویدادهای فرهنگی و هنری و تعدادی از گردشگاه‌ها و موزه‌های استان خبر دادند. (اینجا بخوانید)

قطار تعطیلی‌ها به نمازجمعه شهرکرد هم رسید و ستاد برگزاری نمازجمعه به توصیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزاری نماز جمعه را در مرکز استان لغو کرد.(اینجا بخوانید)

در این فاصله ضدعفونی و گندزدایی مکان‌ها و وسایل نقلیه عمومی به‌منظور حفظ سلامت مردم در دستور کار قرار گرفت.

و اما در این شرایط که بازار شب عید حسابی کساد شده بازار شایعات و اخبار نادرست داغ داغ است، از ورود طلبه‌های ساکن قم به استان تا گمانه‌زنی در خصوص آمار مبتلایان به ویروس کرونا و ... در فضای مجازی دست به دست می‌شود و در این میان پلیس فتای استان است که وارد عمل می‌شود.

ناشران اخبار جعلی کرونا در شهرکرد دستگیر شدند/ اشراف پلیس فتا بر فضای مجازی

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: دو نفر از ناشران اخبار جعلی و غیرواقعی در مورد ویروس کرونا که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی شده بودند شناسایی، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

دستگاه‌های مختلف برای بسیج امکانات خود در جهت مهار ویروس کرونا اعلام آمادگی کردند.

ماموریتمان خدمت‌گزاری است/ آمادگی سپاه برای مقابله با ویروس منحوس

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) گفت: هر زمانی که مدیران مربوطه تصمیم بگیرند همه امکانات و تجهیزات سپاه از جمله بسیج جامعه پزشکی، درمانگاه‌های سپاه، گروه‌های جهادی، تجهیزات خودرویی و ... برای مقابله با این ویروس منحوس آماده است.

آمادگی تمام قد حوزه برای کمک به دانشگاه علوم پزشکی

مدیر حوزه‌های علمیه چهارمحال و بختیاری با تقدیر از عوامل درمانی و افرادی که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند، گفت: حوزه‌های علمیه در سطح استان آمادگی هرگونه همکاری و کمک به دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مقابله با گسترش این بیماری را دارند و در صورت نیاز، هم طلاب داوطلب را معرفی می‌کند و هم مکان‌های زیر نظر خود را در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی قرار می‌دهد.

تمهیدات آبفا برای مقابله با کرونا

مدیرعامل شرکت آبفای چهارمحال و بختیاری گفت: در صورت نیاز و صلاح‌دید دانشگاه علوم پزشکی تمام امکانات این شرکت در راستای سلامتی مردم برای مقابله با گسترش این ویروس بسیج می‌شود.

در شرایطی که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان از مصرف روزانه ٨ هزار ماسک معمولی و ٦٠٠ ماسک مخصوص در استان خبر می‌داد(اینجا بخوانید) مردم از کمبود اقلام بهداشتی در داروخانه‌ها گلایه داشتند، نهادهای نظارتی هم دست روی دست نگذاشتند.

برخورد قاطع در انتظار محتکران اقلام بهداشتی

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، گفت: دستگاه قضایی با هرگونه احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی قاطعانه برخورد می‌کند.

احمدرضا بهرامی سامانی با اشاره به نگرانی‌های شهروندان در خصوص شیوع ویروس کرونا و کمبود ماسک، گفت: متأسفانه موضوع گسترش بیماری کرونا در میان مردم سبب شده تا عده‌ای سودجو با سوء استفاده از شرایط موجود اقدام به احتکار اقلام بهداشتی مرتبط با این بیماری نمایند.

رئیس‌کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، افزود: دستگاه قضایی استان به منظور صیانت از سلامت و امنیت شهروندان ضمن همکاری با سایر ادارات جهت پیشگیری و کنترل شیوع بیماری کرونا، با هرگونه احتکار اقلام پزشکی و بهداشتی قاطعانه برخورد می‌کند.

بهرامی تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در صورت مشاهده هرگونه احتکاری با واحد متخلف شدیداً برخورد و اقلام کشف شده نیز به قیمت مصوب در اختیار معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان قرار خواهد گرفت.

هشدار دادستان چهارمحال و بختیاری به محتکران/ با سوء استفاده‌کنندگان اقتصادی برخورد می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد گفت: با افرادی که از وضعیت کنونی کشور سوءاستفاده کرده و اقلام مورد نیاز مردم را احتکار می‌کنند یا گران می‌فروشند مطابق قانون برخورد می‌شود.

خط تولید ماسک در بروجن افتتاح شد

رئیس سازمان صمت چهارمحال و بختیاری گفت: واحد تولیدی صنعتی ظریف مصور برای رفع کمبود لوازم بهداشتی، اقدام به تولید ماسک طبی کرد.

سجاد رستمی افزود: با شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از لوازم بهداشتی، واحد‌های تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری با تولید ماسک و محلول ضدعفونی کننده، در حال رفع کمبود اقلام مورد نیاز مردم هستند.

رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ارتباط خود با رسانه‌های مختلف پیوسته گزارش‌هایی از وضعیت ویروس کرونا در استان ارائه دادند و از تمهیداتی که برای رویارویی با این بیماری و پیشگیری از شیوع گسترده آن اندیشیدند سخن گفتند.

آمادگی ایجاد بیمارستان صحرایی و آزمایشگاه تست کرونا در استان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: آمادگی‌های لازم برای شیوع این بیماری در استان و ایجاد بیمارستان‌های صحرایی و آزمایشگاه تست کرونا را داریم .

نمونه افراد مشکوک به کرونا به تهران ارسال می‌شود

راشد جزایری گفت: از تمام افراد مشکوک به کرونا که در بیمارستان بستری می‌شوند، نمونه‌گیری و آزمایش انجام شده و نمونه به تهران ارسال می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ١٠ شماره تلفن شبانه‌روزی برای شهرستان‌ها اختصاص داده شده است و کارشناسان ما بصورت شبانه‌روز پاسخگوی سوالات مردم در مورد کرونا هستند که بالغ بر ٦٠٠ تماس در روز گذشته گزارش داده شد.

وی خاطرنشان کرد: ١٠ مرکز درمان در استان، افراد مشکوک به ویروس را به طور رایگان معاینه کرده و در صورت نیاز به دستور پزشک به بیمارستان هاجر منتقل می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین تیم‌های واکنش سریع بهداشت محیط، آموزش و بهداشت سلامت به مکان‌های گردشگری اعزام شده و تمام افرادی را که از استان‌های دیگر وارد این استان شده‌اند، معاینه و بررسی می‌کنند، ضمن اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر حضور چنین افرادی در استان داده نشده است.

فیلم| آخرین وضعیت کرونا در شهرکرد

زنگ هشدار در چهارمحال و بختیاری به صدا درآمد/قطع چرخه انتقال کرونا در دستور کار علوم پزشکی

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یک مورد مثبت ابتلا به کرونا زنگ خطر شیوع ویروس در استان است، گفت: از این لحظه به بعد مهمترین کار ما محدود کردن و قطع چرخه انتقال ویروس است.

جزایری از کنترل مبادی ورودی با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس خبرداد و اظهار داشت: افراد مشکوک قبل از مراجعه و ورود به استان کنترل می‌شوند.

مردم هشدارها را جدی بگیرند/ در خانه بمانید

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری توصیه کرد: مردم هشدارها را جدی بگیرند، در خانه بمانند و جز در مواقع ضروری منزل را ترک نکنند تا سیکل شیوع ویروس در استان تمام شود.

با همه این احوال کرونا آمده و نه فقط سلامت جسم ما بلکه حال خوب و آرامش‌مان را تهدید می‌کند، برای شکست آن باید قوی باشیم و اجازه ندهیم ترس و واهمه در وجودمان رخنه کند؛ در میان انبوه محتواهای مریض رسانه‌هایی که به سلب آسایش ما کمر بسته‌اند گم نشویم و مطالبی را گزینش کنیم که ما را برای محافظت در برابر این بیماری راهنمایی می‌کند.

به لطف رحمت واسعه خداوند، با روحیه پولادین سربازان سفیدپوش وطن و با رعایت نکات بهداشتی از این بحران عبور می‌کنیم و روزهای بهاری را در شادی و آرامش تجربه خواهیم کرد.

انتهای پیام/68023/م/ق 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول