اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یمن | تبعات آزادی مرکز الجوف برای عربستان؛ ریاض دست‌به‌دامن انگلیس شد

ارتش یمن اخیرا موفق به تسلط بر مرکز استان «الجوف» شد؛ این موضوع ترس عربستان را برانگیخته و از یک سو وزیر خارجه انگلیس را برای وساطت به عمان فرستاده و از سوی دیگر تیمی نظامی به یمن اعزام کرده است.

یمن | تبعات آزادی مرکز الجوف برای عربستان؛ ریاض دست‌به‌دامن انگلیس شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نیروهای ارتش و انصارالله یمن یکشنبه (دیروز) توانسته‌اند پس از درگیری سنین با عناصر وابسته به دولت مستعفی «منصور هادی» وارد شهر «الحزم» در مرکز استان «الجوف» در مرکز یمن شوند.

استان الجوف در شمال غرب صنعاء پایتخت یمن واقع شده و در هفته‌های گذشته شاهد درگیری‌های شدید میان ارتش یمن با عناصر وابسته به دولت هادی بود و این درگیری‌ها در روزهای گذشته شدت بیشتری یافته بود.

بر اساس گزارش وبگاه «المشهد الیمنی»، در پی این موضوع، خبرها حکایت از رسیدن یک هواپیمای نظامی سعودی به پایگاه وابسته به ائتلاف متجاور در «بلحاف» در استان «شبوه» در جنوب یمن دارد.

در ادامه این گزارش آمده، هواپیمای مذکور حامل «ناصر عبد ربه هادی» فرمانده تیپ‌های گادر ریاست‌جمهوری و تعدادی از سران نظامی سعودی بوده و این افراد با هدف دیدار با «امین العکیمی» استاندار الجوف و برآورد نیازهای نظامی و لجستیک این جبهه به یمن سفر کرده‌اند.

عربستان دست به دامن انگلیس شد

از سوی دیگر وبگاه «الخبر الیمنی» سفر «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به عمان را در ارتباط با همین موضوع ارزیابی کرد. راب امروز (دوشنبه) وارد عمان شد و با «هیثم بن طارق» سلطان این کشور دیدار کرد.

در این گزارش آمده است: سفر وزیر خارجه انگلیس به عمان تنها یک روز پس از تسلط نیروهای صنعاء بر استان الجوف در مرزهای شمال شرقی یمن با عربستان انجام می‌شود.

این وبگاه افزود: سفر راب همزمان با افزایش ترس و بیم‌های سعودی از این موضوع صورت می‌گیرد که صنعاء محاصره مرزهای یمن با عربستان را تکمیل کند.

یک روزنامه‌نگار نزدیک به «محمد آل جابر» سفیر عربستان در یمن بر نگرانی سعودی از تحرکات صنعاء تأکید کرد و گفت، این ترس‌ها شامل باز شدن جبهه جنگی جدید در مرزهای نجران در مجاورت الجوف، تبدیل شدن الجوف به نقطه آغازی برای تسلط بر مرزهای جنوب غربی یمن از حضرموت –مجاوز با الجوف- تا المهره در شرقی‌ترین نقطه یمن و هم‌مرز با عمان است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول