اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تلاش هندی‌ها برای استفاده از فرصت کرونا برای گرفتن جای چین در بازار جهانی

اتحادیه اتاق‌های بازرگانی هند اعلام کرد که صادر کنندگان این کشور می‌توانند با افزایش صادرات به بازار جهانی جای خالی شرکت‌های چینی را بگیرند.

تلاش هندی‌ها برای استفاده از فرصت کرونا برای گرفتن جای چین در بازار جهانی

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، اتحادیه اتاق‌های بازرگانی هند اعلام کرد که صادر کنندگان این کشور این امکان را دارند که با توجه به شیوع ویروس کرونا در چین و اختلال در چرخه تامین کالاهای چینی در بازارهای جهانی، با افزایش صادرات جای چینی‌ها را در بازار بگیرند.

بنا به اعلام این مرکز اگرچه تولید کنندگان قطعات الکترونیکی، محصولات دارویی، شیمیایی و قطعات خودرو در هند بر واردات مواد اولیه از چین وابسته هستند و در حال حاضر با اختلال ناشی از بحران شیوع ویروس کرونا در چین مواجه شده‌اند اما حوزه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و جای چینی‌ها را بگیرند.

دیپاک سود، دبیرکل اتحادیه اتاق‌های بازرگانی هند می‌گوید به جز برخی محصولات تعداد زیادی از کالاهای مهندسی صادراتی در هند وجود دارد که می‌تواند جای کالاهای چینی در بازارهای جهانی را بگیرد.

سود معتقد است هند می‌تواند از فرصت پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین به عنوان فرصتی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی و فرش استفاده کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول