اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

اهمیت تربیت و پرورش از تعلیم و تعلم بیشتر است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به نقش تربیت اسلامی در زندگی افراد و جامعه، گفت: اهمیت تربیت و پرورش از تعلیم و تعلم بیشتر است.

اهمیت تربیت و پرورش از تعلیم و تعلم بیشتر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، به مناسبت هفته امور تربیتی، مدیر آموزش‌وپرورش به همراه معاون پرورشی، کارشناسان حوزه پرورشی اداره آموزش‌وپرورش و جمعی از سرگروه‌های پرورشی با امام‌جمعه اردکان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر در این دیدار ضمن گرامیداشت روز امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی، یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و از تلاش مربیان تربیتی مدارس تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: تربیت و پرورش بر تعلیم و تعلم مقدم است و اهمیت بیشتری دارد اما در برنامه‌ریزی‌های کلان دیده نمی‌شود چراکه اگر در کنار علم و دانش، تزکیه و تربیت نباشد به‌جای اینکه علم به انسان نفع برساند و به بشریت خدمت کند به او ضربه و ضرر می‌زند.

امام‌جمعه اردکان بابیان اینکه ما باید در حد توان خود تلاش کنیم که درراه ترفیع مسائل اخلاقی و تربیتی در میان دانش آموزان و نسل جوان قدم برداریم، افزود: اخلاق و رفتار معلم مانند گفتار وی بر روی دانش آموزان اثر دارد و موعظه عملی تنها موعظه‌ای است که گوش‌آزار نیست و تا عمق وجود انسان نیز اثر می‌گذارد.

وی اظهار داشت: کار مربیان و معلمان تربیتی و پرورشی بسیار حساس و مهم است و کسانی که در نقش معلمی و تربیت جامعه فعالیت می‌کنند وظیفه‌ای خطیر و حساس دارند و گاهی تأثیری بر روی جوان و نوجوان دارند که بر روی بزرگ‌ترها ندارد.

شاکر در پایان گفت: همه ما در موضوع مسائل دینی، شرعی و اعتقادی مسئولیت داریم و در شناخت اسلام باید به متخصص آن و اسلام شناسان مراجعه کنیم تا بتوانیم اسلام واقعی را ترویج کنیم.

در ابتدای این دیدار، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان اردکان در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته امور تربیتی گفت: مربیان پرورشی، باغبانان عشق و معرفت هستند که در کنار آموزش به پرورش نیز بها می‌دهند.

وی بابیان اینکه تأسیس نهاد امور تربیتی صدقه جاریه‌ای است که شهیدان رجایی و باهنر آن را به وجود آوردند، اظهار داشت: در کنار موضوع آموزش باید پرورش را نیز در نظر داشته باشیم.

ابوالفضل کارگر گفت: آموزش اگر با پرورش همراه باشد ارزشمند است نقش و تأثیر معلم در زندگی دانش آموزان بسیار مهم و اثربخش است و می‌تواند افراد را به‌گونه‌ای تربیت کند که در آینده به درد جامعه بخورند.

وی در پایان اظهار داشت: در مدارس شهرستان اردکان به موضوع پرورش و تربیت دانش آموزان توجه ویژه‌ای شده است و کارهای فرهنگی بسیاری صورت گرفته که تأثیرات خوبی را در جامعه به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول