اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

قاسمی خبر داد: همکاری ایران و فرانسه برای مقابله با کرونا

سفیر ایران در پاریس با اشاره به حضورش در مرکز بحران دولت فرانسه گفت: مقرر شد همکاری ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال کمک های لازم در حد توان ادامه یابد.

قاسمی خبر داد: همکاری ایران و فرانسه برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاریس امشب (دوشنبه) در اظهاراتی با اشاره به حضورش در مرکز بحران دولت فرانسه در پی شیوع ویروس کرونا عنوان کرد: امروز عصر در «مرکز بحران» دولت فرانسه با حضور رئیس این مرکز و برخی دیگر از مسئولان وزارت خارجه فرانسه، گزارشی از اقدامات و تلاش های دولت ایران در خصوص کنترل و مقابله با ویروس کرونا ارائه کردم.

وی با بیان اینکه این مبارزه بایستی همگانی و همه جانبه باشد، عنوان کرد: مقرر شد با توجه به تجارب دو کشور در بسیاری از حوزه ها، همکاری ها و هم افزایی بین دو طرف در چارچوب تبادل اطلاعات و یافته ها و ارسال کمک های لازم در حد توان ادامه یابد.

گفتنی است امشب نیز قرار است یک محموله کمک از سوی سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس برای مقابله با کرونا به تهران وارد شود.(اینجا بخوانید)

فرانسه نیز از جمله کشورهایی است که کرونا در آن شیوع یافته و براساس آمار تاکنون ۱۳۰ نفر در فرانسه به این ویروس مبتلا شده و دو نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. دولت فرانسه امروز دوشنبه برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

لازم به ذکر است، امروز اتحادیه اروپا هم امروز دوشنبه سطح هشدار به دلیل افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا را یک درجه بالاتر برده است. ویروس کرونا اکنون حداقل در ۶۵ کشور جهان شیوع پیدا کرده است.  

از بین کشورهای اروپایی، ایتالیا یکی از کشورهایی است که بیشترین آلودگی به این ویروس را گزارش داده است. مبتلایان کرونا در این کشور به ۱۶۹۴ نفر افزایش یافته و از این تعداد، ۳۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول