اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد پکن از فشار واشنگتن بر خبرنگاران چینی در آمریکا

سفیر چین در سازمان ملل اقدام اخیر آمریکا در وضع محدودیت برای روزنامه‌نگاران چین را مداخله در امور خبرنگاران و اقدامی نامناسب توصیف کرد.

انتقاد پکن از فشار واشنگتن بر خبرنگاران چینی در آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل روز گذشته (دوشنبه) در واکنش به اقدام واشنگتن در وضع محدودیت‌های جدید برای روزنامه‌نگاران چینی تأکید کرد که ایالات متحده نباید در کار خبرنگاران چینی مداخله کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ژانگ در یک کنفرانس خبری به مناسبت ریاست دوره‌ای چین در شورای امنیت سازمان ملل که از اول مارس (۱۱ اسفند) آغاز شده است، گفت: «ما اختلافاتی داریم اما فکر نمی‌کنم که گام‌های ایالات متحده در مداخله در کار خبرنگارانی که از چین می‌آیند، اقدام مناسبی باشد.

واشنگتن روز گذشته اعلام کرد که برای شمار کارکنان چند رسانه دولتی چین که در ایالات متحده فعالیت دارند، سقف تعیین کرده است. بنا به دستور وزارت خارجه آمریکا، صدور روادید کار برای روزنامه‌نگاران چینی این رسانه‌ها محدود می‌شود و تعداد کل کارکنان آنها حدود ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

طبق گزارش بی بی سی، محدودیت‌های واشنگتن شامل پنج رسانه‌ شینهوا، سیجیتیان، رادیو چین، چاینا دیلی و پیپل دیلی می‌شود و وزارت خارجه آمریکا ماه گذشته، این رسانه‌ها را «نماینده‌های جمهوری خلق چین» دانسته است.

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که دولت آمریکا تلاش‌هایی را در چندین جبهه برای مقابله با گسترش نفوذ چین به کارگرفته است. فقط در یک ماه گذشته، آمریکا اقداماتی را علیه محققان چینی انجام داده و شرکت هوآوی را متهم کرده است.

یک مقام دولت آمریکا مدعی شده این تصمیم روی فعالیت‌های این رسانه‌ها یا کارکنان آنها تأثیر فوری نخواهد داشت. با وجود این، چین ملزم خواهد بود نام همه این خبرنگاران را نزد وزارت خارجه آمریکا ثبت کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول