اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

فوق تخصص بیماری‌های عفونی: همراهی مردم تنها سلاح شکست کرونا است

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: وقتی همه‌گیری بیماری عفونی در جامعه را داریم، همراهی و کمک مردم به ما کمک می‌کند و تنها سلاح ما این است که مردم بیایند و یاری دهند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی: همراهی مردم تنها سلاح شکست کرونا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، میثم یوسفی  اظهار داشت: مدت زمان زیادی از شناسایی ویروس کرونا نمی‌گذرد و این ویروس، نادر و جدید است و برای داشتن اطلاعات کافی بالینی از آن به زمان نیاز داریم و این اتفاق در هفته‌ها و ماه‌های آینده می‌افتد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان بیان داشت: در سطح دنیا مطالعات و پژوهش‌هایی به صورت مرتب و روزانه انجام می‌گیرد که اطلاعات ما را نسبت به قبل توانسته‌اند، افزایش دهند و این اطلاعات بیشتر هم می‌شود.

این فوق‌تخصص تصریح کرد: در بعضی از افراد مبتلا به کروناویروس همان علائم شبیه سرماخوردگی یا آنفولانزا بروز می‌کند و در 80 درصد موارد خفیف است و حتی فرد به پزشک هم مراجعه ندارد.

یوسفی افزود: در بعضی افراد مبتلا به کروناویروس علاوه بر علایمی مانند مشکلات تنفسی، سردرد، تب، لرز و بدن درد همچنین ممکن است، علایم گوارشی مثل تهوع و اسهال از عوامل پیش درآمد باشد.

وی تاکید کرد: باید به این نکته توجه کرد، 80 درصد افرادی که کرونا دارند، اما بدون علامت هستند، قادرند ویروس را در اجتماع منتشر کنند.

یوسفی با اشاره به اینکه ما هدف‌مان مضطرب کردن مردم نیست، اذعان داشت: تا دو روز گذشته کرمان را جزو استان‌های سفید در زمینه کرونا اعلام می‌کردند، و شاید این موضوع موجب شد با وجود اینکه بیماران مبتلا به کرونا را در کرمان داشتیم، اما خیال همشهریان ما راحت شد.

وی تصریح کرد: وقتی همه‌گیری بیماری عفونی در جامعه را داریم، همراهی و کمک مردم به ما کمک می‌کند و تنها سلاح ما این است که مردم بیایند و یاری دهند.

این پزشک همچنین تعطیلی اجتماعات را برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس مهم خواند و اظهار داشت: بعضی از مراسم را مردم ایجاد می‌کنند و مسؤولان نقشی در متوقف کردن آنها ندارند و نیاز داریم مردم در این زمینه همکاری داشته باشند.

یوسفی اضافه کرد: مسافرت در فصلی که مدارس را برای جلوگیری از انتشار ویروس تعطیل کرده‌اند، کار بسیار اشتباهی است که دارد، انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مرتب دست‌ها را با آب و صابون بشویید، عنوان کرد: افرادی که هر نوع علایم ابتلا به ویروس را دارند، سعی کنند از منزل خارج نشوند و تماس‌های داخل منزل را به حداقل برسانند و از ماسک استفاده کنند.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی یادآور شد: استفاده از دستکش در محیط خارج از خانه در شرایطی می‌تواند مفید باشد که بعد از هر تماس تعویض شود و انتقال از دستکش بیشتر از دست است.

وی در پاسخ به نگرانی صاحبان مشاغل بیان داشت: هر چه حضور بیشتر باشد امکان انتقال کروناویروس هم بیشتر می‌شود، اما اینکه همه در خانه‌ها بنشینیم و کارها را تعطیل کنیم، این توصیه نمی‌شود و در هیچ جای دنیا هم این طور نیست و باید از خالی کردن محیط جامعه پرهیز کنند، اما صاحبان مشاغل باید موارد فردی را بیشتر رعایت کنند به ویژه اگر احساس کنند فردی با علایم بیماری در محیط حضور داشته است.

این پزشک گفت: بسیاری به پزشک مراجعه می‌کنند که علایمی مثل سردرد، تب، گلودرد، تنگی نفس، علایم گوارشی مثل اسهال و استفراغ دارند باید بدانند ویروس‌های زیادی هستند که می‌توانند علایمی مثل کرونا ویروس ایجاد کنند و توصیه ما این است افراد مسن یا اشخاصی که دارای بیماری‌های ریوی مثل آسم، دیالیز یا نقص ایمنی دارند و خانم‌های باردار به محض شروع علایم به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/80019/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول