اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

دانشگاه به صنعت محصولات غذایی پیوند می‌خورد

یکی از اولویت‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش کیفیت و کمیت محصولات غذایی است که برای تحقق این هدف به دنبال وصل کردن دانشگاه‌ها به کارخانجات تولیدکننده محصولات غذایی است.

دانشگاه به صنعت محصولات غذایی پیوند می‌خورد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،‌ یکی از اولویت‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، افزایش کیفیت و کمیت محصولات غذایی است. محصولاتی که سلامتی مردم را نشانه رفته است. ستاد برای تحقق این هدف به دنبال وصل کردن دانشگاه‌ها به کارخانجات تولیدکننده محصولات غذایی است.

این مهم که یکی از راه‌های ورود علم و فناوری به تولیدات غذایی در کشور و افزایش کیفیت این محصولات است به صورت جدی و مستمر ذیل کارگروه ارتباط با صنایع غذایی ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری می‌شود.

در این روش قرار است دانشگاه‌های مرتبط با مواد غذایی با کارخانجات تولیدکننده این محصولات مرتبط شوند و از توانمندی متخصصان این حوزه در تولید با کیفیت و زیستی محصولات غذایی بهره ببرند. قرار بر این است که با روش ها و ابزار زیستی کیفیت و کمیت محصولات غذایی تولید شود.

برای این کار هم توده‌های زیستی و هم آنزیم‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرند تا با کمک روش‌های زیستی، کیفیت آن‌ها افزایش یابد. این دو ماده به عنوان دو بخش اصلی مورد استفاده در تولید مواد غذایی محسوب می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول