اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

ارزآوری ۴۲۱ میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان‌جنوبی/ افزایش ۳۶ درصدی صادرات

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی گفت: صادرات کالا از گمرکات خراسان‌ جنوبی به خارج از کشور در ۱۱ ماه گذشته ۴۲۱ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۷۰۸ دلار ارزآوری داشته است.

ارزآوری ۴۲۱ میلیون دلاری صادرات کالا از خراسان‌جنوبی/ افزایش ۳۶ درصدی صادرات

محمدعلی خاشی امروز در گفت‌وگو با خبرگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از تشکیل سه هزار و ۵۷۷ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۸۷ میلیون و ۸۷۸ هزار و ۲۲۷ دلار طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و اظهار داشت: همچنین طی این مدت ۷۲ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش ۳۰ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۳۷۶ دلار تشکیل شده است.

وی بیان داشت: در این مدت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۸۷ میلیون و ۸۷۸ هزار دلار از کالا‌های خراسان‌جنوبی شامل سیمان، هیدروکربن سبک، کاشی و سرامیک، عایق‌های رطوبتی، نمک، قیر و صیفی‌جات به کشور‌های افغانستان، عراق، پاکستان، ترکمنستان و ارمنستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی از ارسال یک میلیون  و ۲۰۳ هزار تن کالا از سایر استان‌ها از گمرکات خراسان‌جنوبی به خارج از کشور خبر داد و عنوان کرد: مجموع کالاهای صادراتی خروجی از گمرکات خراسان‌جنوبی در ۱۱ ماهه امسال ۴۲۱ میلیون ۶۲۳ هزار و ۷۰۸ دلار بوده است.

خاشی با اعلام اینکه صادرات کالا‌ از خراسان‌جنوبی در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۳۶ درصد افزایش داشته، مطرح کرد: همچنین طی این مدت میزان واردات کالا به به استان دو هزار و ۵۱۸ تن کالا بوده است.

وی عمده اقلام وارداتی به خراسان‌جنوبی را شامل پنل‌های خورشیدی، قطعات مربوط به خط تولید کاشی، شتر، گوسفند، بذر یونجه، تخم ریحان خوراکی، برنج و شاهدانه بوداده ذکر کرد.

مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی از کاهش ۳۴ درصدی مسافران ورودی و کاهش ۳۱ درصدی مسافران خروجی از فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: طی ۱۱ ماهه امسال فرودگاه بیرجند دو هزار و ۵۰۱ مسافر ورودی و دو هزار و ۵۰۴ نفر مسافر خروجی داشته است.

خاشی با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری ۵۲۳ دستگاه کامیون ترانزیت خارجی داشته‌ایم، افزود: گاز مایع، گردو و کود عالی از  کشورهای عراق، اندونزی، ترکیه و مالزی از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان صادر شده است.

انتهای پیام/69039/ح/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول