اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

ناسا از رسانه‌ها برای تماشای «اوریون» دعوت کرد

این طور که مشخص است برنامه ناسا برای بازگشت به ماه در حال پیشرفت است و این سازمان از رسانه‌ها برای بازدید از فضاپیمای اوریون دعوت کرده است.

ناسا از رسانه‌ها برای تماشای «اوریون» دعوت کرد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از ناسا، این طور که مشخص است برنامه ناسا برای بازگشت به ماه موسوم به آرتمیس (Artemis) در حال پیشرفت است و گفته می‌شود کپسول «اوریون» برای سفر بدون سرنشین به ماه آماده شده است.

سازمان هوانوردی آمریکا طی برنامه آرتمیس قرار است نخستین زن جهان را به همراه تعدادی فضانورد به تنها قمر کره زمین برساند.

این سازمان از رسانه‌ها برای مشاهده فضاپیمای اوریون برای نخستین مأموریت Artemis Lunar دعوت می‌کند؛ این فضاپیما برای مجموعه نهایی آزمایش‌های محیطی در مرکز تحقیقات گلن آماده شده است.

فضاپیمای Orion که بخش مهمی از مأموریت آرتمیس آژانس هوانوردی آمریکاست، کارآزمایی سه ماهه خود را در ایستگاه Plum Brook ناسا در Sandusky، اوهایو به پایان رسانده است.

ناسا، ۶ سفینه فضایی اوریون دیگر که برای مأموریت‌های اکتشافی عمیق فضایی و حمل فضانوردان از زمین به ماه و آوردن آنها با خیال راحت به خانه طراحی شده به شرکت سازنده آن یعنی لاکهید مارتین سفارش داده است.

رسانه ها قبل از بازگشت فضاپیما اوریون به مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا، به دو رویداد در ایستگاه Plum Brook دعوت می‌شوند:

روز دوشنبه ۹ مارس از ساعت ۱۰ تا ۱۱ بعد از ظهر  به وقت شرقی، رسانه‌ها می‌توانند قبل از آماده شدن اوریون برای عزیمت،  این فضاپیما و ماژول‌های خدماتی آن را در داخل مجتمع محیط‌های فضایی مشاهده کنند. 

روز شنبه، ۱۴ مارس نیز از ساعت ۱۱، ناسا مراسم تکمیل آزمایش و عزیمت فضاپیما از ایستگاه Plum Brook را جشن می‌گیرد.

در طی این رویداد اعضای هیئت کنگره اوهایو، جیم مورهارد، معاون مدیر ناسا و مارلا پرز دیویس، مدیر مرکز تحقیقات گلن ناسا درباره برنامه آرتمیس ناسا و مأموریت فضاپیمای اوریون صحبت خواهند کرد.

انتهای پیام/            

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول